به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عملیات اجرایی احداث پل دوم بر روی رودخانه ماشلک در ضلع شرقی شهر نوشهر آذر ماه سال ۱۴۰۰ با اعتبار یادشده با حضور رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و استاندار مازندران شروع شد.
به گفته کارشناسان و مسوولان ساخت این پل در کاهش ترافیک شهر نوشهر بسیار تاثیرگذار بوده و در این مدت شهروندان بر ضرورت تلاش بیشتر عوامل مربوط در بهره برداری آن تاکید کردند.
در این پیوند علی باباتبار سرپرست شهرداری نوشهر برای بهره برداری پل دوم ماشلک به طول حدود ۴۰ متر، عرض ۱۶ متر ۶۶۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه شده است.
وی افزود: مهم ترین مشکل پل ماشلک که بیش از نیم قرن قدمت دارد عرض کم آن بود که در روزهای حضور گردشگران باعث تشکیل ترافیک در محدوده شهری نوشهر می شد.
به گفته باباتبار، ساخت پل جدید یکی از مطالبات مردم در چند سال گذشته برای رفع این مشکل بوده است.
شهرستان ۱۵۰ هزار نفری نوشهر سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.
بسیاری از کارشناسان امر معتقدند شهرستان های غرب مازندران در همه ایام سال با میزبانی میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی همچنان با امکانات محلی خدمات ملی ارایه میدهد که پس از دههها به یک مطالبه اساسی این مناطق یعنی"تقویت زیرساخت ها" پاسخ داده نشده است.
زیرساخت های خدماتی اعم از آب، گاز، برق، راه و مخابرات اکنون شهرستان های رامسر، تنکابن، عباس آباد، کلاردشت، چالوس، نوشهر و نور واقع در غرب مازندران برای جمعیت ثابت اهالی منطقه تعریف شده در حالی که دهه ها است با امکانات محلی خدمات ملی به میلیون ها مسافر و گردشگران ارایه می کند.
منابع و اعتبارات و امکانات زیرساختی همه بخش شهرستان های غرب مازندران هم اکنون با میزان خدماتی که در سطح ملی یعنی میلیون ها گردشگر ارایه می دهند همخوانی ندارد و نتیجه این روند بروز چالش ها و اخلال در ارایه خدمات است.