به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در پایداری کسب و کارهای نوپا، معرفی ویژگیها و ارزشهای محصول یا خدمت به مخاطبان و شناساندن آنها در بازار است که این کار از طریق ایجاد برند و انتقال پیام آن امکانپذیر است.
وی افزود: برندسازی مجموعهای از راهکارها شامل مباحث مختلفی همچون موقعیت گذاری و جایگاه سازی برند، انتخاب نام مؤثر برای برند، انتخاب رنگ برند و هویت بصری مناسب، روابط عمومی، رویدادسازی و تبلیغات است که به نام و نشان تجاری، هویت و معنای مشخصی داده و آن را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایز میکند.
جمالزده در ادامه گفت: از اینرو دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور پاسخگویی به این نیاز بازار کار و با هدف تربیت کارشناسان با مشارکت گروهی از متخصصان و صاحبنظران، به تدوین، تصویب و اجرای رشته کارشناسی حرفه ای طراحی و توسعه برند ذیل گروه فرهنگ و هنر اقدام کرده است.
مدیرکل دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: هدف از تدوین این دوره، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمدی است که با کسب مجموعهای از دانش، مهارت و کاربرد آن در حوزه طراحی و توسعه برند بتوانند وظایف خود را به نحو شایسته ای در مشاغل مدنظر به انجام رساند.
دبیر شورای برنامهریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی افزود: دانشآموختگان این رشته با گذراندن دروسی مانند هویت و برندسازی، تیزر تبلیغاتی و تحلیل محتوای پیامهای ارتباطی و طراحی نشانه تصویری و داشتن قابلیت هایی نظیر تحلیل عمیق از مخاطبان و اجرا و مدیریت پروژه برندسازی می توانند شغل کارشناس و مدیر برند و ارتباطات بازار را احراز کنند.
وی در ادامه گفت: برای این دوره آموزشی در کنار آموزش های تخصصی، ۵۱۲ ساعت آموزش، با عناوین دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ در قالب آموزش در محیط کار پیشبینیشده است.
مدیرکل دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: علاقمندان به تحصیل در این رشته می توانند ضمن مشاهده سرفصل دروس رشته مذکور در بخش سرفصل برنامه های مصوب در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir، در پذیرش جدید دانشگاه که تا ۱۸ بهمن ماه ادامه دارد ثبتنام کنند.