گنبدکاووس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از فرصت مسوولیت از سوی مدیران ادارات و نهادها در جهت خدمت بیشتر به مردم و رفع مسائل و مشکلات آنان گفت: تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، لازمه گره‌گشایی از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی مهاجر عصر دوشنبه در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش افزود: بسیاری از مشکلات گلستان از جمله پتروشیمی و خلیج گرگان با تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت قوای سه گانه برطرف شد.

وی بابیان اینکه در آموزه‌های دینی خدمت به مردم بالاترین عبادت است، اضافه کرد: در دولت سیزدهم جایی برای پرداختن به حاشیه‌ها نیست بلکه مدیران باید با همه توان و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی به مردم خدمت و گره از مشکلات آنها باز کنند.

مهاجر ادامه داد: برخلاف تبلیغات رسانه‌ای دشمنان و معاندان جمهوری اسلامی، فضای کارمندی در جمهوری اسلامی و گلستان و ۱۴ شهرستان آن فضای کار و تلاش است و نتیجه آن نیز همین پروژه‌هایی است که در دهه فجر پیروزی انقلاب در جای‌جای این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب به دنبال ناامید کردن مردم است، بیان داشت: راه علاج مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن بیان صحیح دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی و دولت خدمتگزار آیت‌الله رییسی برای آحاد مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان است.

وی با تاکید بر ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب متناسب با ذائقه مردم و نسل جوان، افزود: استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغات و اطلاع‌رسانی و نیز ابزارها و ظرفیت‌های هنری در این زمینه بسیار کارگشاست.

وی به اهمیت انتخابات ۱۱ اسفند امسال هم اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری واجدین شرایط در این عرصه مهم سیاسی، از مجریان برگزاری انتخابات نیز خواست چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات را رعایت کنند.

فرماندار گالیکش هم در این آیین با تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با اهتمام دولت سیزدهم و مدیران استانی و شهرستانی امروز ۹۴ پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی و اشتغالزا با اعتبار افزون بر سه هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار گالیکش: فاز نخست مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ۱۰ سال رکود افتتاح شد

محمدرضا میرنیا افزود: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح گالیکش در این ایام ۷۰ مورد آن عمرانی با اعتبار افزون بر هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال و ۲۴ طرح هم اقتصادی با سرمایه‌گذاری تقریبی هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال است.

وی بابیان اینکه با افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی گالیکش در دهه فجر امسال برای ۱۶۶ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند، اضافه کرد: علاوه بر این در این ایام عملیات اجرایی ۱۸ پروژه عمرانی دیگر هم با اعتبار پیش‌بینی شده افزون بر ۵۴۸ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

به گفته میرنیا، ارزش پروژه‌های دهه فجر گالیکش در مقایسه با سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.

فرماندار گالیکش، افتتاح فاز نخست مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ۱۰ سال راکد بودن، بهره‌برداری از فاز دوم دهکده گیاهان دارویی، افتتاح مدرسه ۶ کلاسه مهردشت و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی (بهسازی و آسفالت معابر) در روستاها و شهرها را از مهمترین پروژه‌های دهه فجر امسال در گالیکش برشمرد.

میرنیا همچنین یادآور شد: دولت سیزدهم و مجموعه مدیران استان گلستان از هفته دولت سال ۱۴۰۰ تا دهه فجر امسال در مجموع هزار و ۴۸۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار تقریبی ۱۱ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال در گالیکش افتتاح یا عملیات اجرایی آن را آغاز کردند.

به گفته وی، در سفر دور نخست رییس جمهور به گلستان، هفت هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی و تسهیلات اشتغالزایی برای ۲۳ پروژه به گالیکش اختصاص یافت.

شهرستان گالیکش ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و ۶۰ روستا سکونت دارند.