لیلی عاج در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: در این دوره به عنوان تماشاگر در جشنواره حضور دارم. تماشاگر بودن لذتی دارد که در جایگاه خود قابل اعتناست؛ مخصوصا تماشاگری که کارهای دوستان و همکارانش را میسنجد. سال گذشته برای من سال پر اضطرابی بود و تا آخرین دقایق درگیر کارهای فیلمم بودم و فرصتی نداشتم که کار دوستانم را ببینیم اما امسال تمام کارها را با اشتیاق میبینم.
فیلم دوم، نقطه تثبیت کار هر کارگردانی است
کارگردانی که میخواهد مولف باشد و نگاه ویژهای برای خود دارد، کارمند نیست که لزوما هر سال فیلم بسازدوی در اینباره که چرا شاهد اثری از شما در این دوره از جشنواره نیستیم؟ گفت: فیلم دوم، نقطه تثبیت کار هر کارگردانی است بنابراین ترجیح میدهم قدم بعدی، گامی کم غلطتر و دارای فیلمنامهای بیلکنت باشد. کارگردانی که میخواهد مولف باشد و نگاه ویژهای برای خود دارد، کارمند نیست که لزوما هر سال فیلم بسازد.
این کارگردان سینما تاکید کرد: باید مطمئن شوم کاری که میخواهم انجام دهم کمنقصترین است و تمام جوانب را سنجیده باشم.
عاج گفت: بزرگترین چیزی که روی آن حساسیت دارم فیلمنامه است و میخواهم کار بعدیام پس از سرهنگ ثریا گام رو به جلویی باشد. فیلمسازی که کار اول را ساخته برای دومین فیلم خود نباید خیلی عجله کند و لازم است با احتیاط قدم بردارد.
آرزو میکنم فیلمنامه بعدیام با کمترین لکنت باشد
وی ادامه داد: آرزو میکنم فیلمنامه بعدیام با کمترین لکنت باشد. فیلمنامه، مرحله دشواری است و باید خیلی مشورت گرفته و بارها آن را بازنویسی و تلاش کنم که نسخه بیلکنت و قصهگوی خوبی باشد.
کارگردان سرهنگ ثریا که در دور گذشته جشنواره فیلم فجر کاندید دریافت جایزه بهترین موسیقی، کارگردانی، نقش اول زن و جلوههای ویژه بصری نیز شد گفت: بزرگترین چالش من برای کار بعدی فیلمنامه است. باید مطمئن شوم، فیلمنامهای قابل اعتماد است. مهمتر این که در مورد چه چیزی و چه کسی قرار است فیلم بسازم و آیا قصه و سوژه، همان چیزی است که برای آن کفش و کلاه آهنی بپوشم و جهان را به خاطر آن به هم بریزیم که حتما این فیلم ساخته شود؟
وی گفت: فیلمسازی شوقی دارد و بعد از شوق مقداری باید خوششانسی وجود داشته باشد. مهمتر اینکه خداوند باید کمک کند. تلاشم این است که در جشنواره بعدی حضور داشته باشم شاید هم این اتفاق نیفتد. چون بخشی به خواست و اراده فرد و بخش دیگر به اتفاقاتی بستگی دارد که میافتد.