همدان- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از دهه فجر، ۶ طرح شهرداری سامن با اعتباری بالغ بر ۲۰۴ میلیارد ریال با حضور «سلمان اسماعیلی» فرماندار ویژه ملایر، حجت الاسلام «احد آزادیخواه» نماینده مردم ملایر در مجلس، «داود خیری» بخشدار، «شهاب‌الدین تقوی» شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سامن و جمعی از مسوولان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهردار سامن روز دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم مجموعه تفریحی و توریستی تپه مصلی شهر سامن اظهار داشت: تپه مصلی سامن یکی از ظرفیت‌های بکر گردشگری این شهر است که یکی در دولت سیزدهم به همت شهرداری شهر جان دوباره گرفته است.

سید شهاب‌الدین تقوی افزود: وسعت مجموعه تفریحی و توریستی تپه مصلی سامن ۱۱ هکتار است که سال ۱۴۰۰ کلنگ‌زنی ۲ هکتار آن با عنوان بوستان شهید گمنام آغاز شد و آمفی‌تئاتر رو باز، شهربازی و تعدادی غرفه‌های ثابت از جمله بخش‌هایی است که در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه برای تکمیل به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: فاز نخست آمفی‌تئاتر با ظرفیت بیش از ۲ هزار نفر به اتمام رسیده و ظرفیت آن تا ۱۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

شهردار سامن با بیان اینکه بخش دیگری از این مجموعه تفریحی برای ایجاد یک فضای ورزشی یا زمین چمن مصنوعی در نظر گرفته شده، بیان کرد: در دهه فجر ۶ طرح شهرداری با اعتباری بالغ بر ۲۰۴ میلیارد ریال افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

تقوی یادآور شد: در پنجمین روز از دهه فجر عملیات اجرایی فاز دوم مجموعه تفریحی و توریستی تپه مصلی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال شامل محوطه‌سازی به وسعت سه هکتار شامل دیوارسازی، کف‌سازی و فضای سبز ضلع شمالی این مجموعه آغاز شد.

وی با بیان اینکه فضای ۱۰ هکتاری تپه مصلی سامن در مدت زمان ۲ تا سه سال تکمیل خواهد شد که شامل آبشاری به ارتفاع ۲۲ متر و محیطی خانوادگی و تفریحی است، ادامه داد: در این آئین عملیات اجرایی احداث بلوار و میدان ورودی ضلع شمالی شهر سامن با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال شامل جدول‌گذاری و موزاییک فرش به متراژ هر کدام ۱۵۰۰ متر آغاز شد.

شهردار سامن گفت: همچنین آسفالت معابر شهری با اعتبار ۴۹ میلیارد ریال شامل اجرای کامل آسفالت کوچه‌ها و لکه‌گیری به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی با اعتبار هشت میلیارد ریال شامل ۲ هزار مترمربع موزاییک فرش خیابان‌های شهید رجایی، شهید چمران و بلوار شهدا افتتاح شد.

تقوی خرید ماشین‌آلات عمرانی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بازسازی بوستان امیرکبیر با هفت میلیارد ریال اعتبار شامل محوطه‌سازی ۲۸۰۰ مترمربع موزاییک فرش و جدول از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در این روز عنوان کرد و افزود: کارخانه آسفالت که متروکه شده بود، دوباره احیا شد که برای شهرداری بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان درآمد دارد.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین فرماندار ویژه ملایر با همراهی نماینده مردم ملایر در مجلس، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سامن، معاونان فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به مقام شامخ شهدای روستای کرتیل‌آباد و شهید گمنام مجموعه تفریحی تپه مصلی سامت ادای احترام کردند.

شهر سامن به عنوان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران، با جمعیتی حدود پنج هزار نفر در ۱۵ کیلومتری ملایر واقع شده است.