مشهد-ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هفت هزار و ۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه مصادف با بارشهای سنگین زمستانی در سطح جاده های استان پاشیده شد.

علیرضا خجسته روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: این میزان شن و نمک برای عملیات برف‌روبی در بیش از ۱۰ هزار کیلومتر از راه های خراسان رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: در جریان بارش برف طی سه روز یاد شده ۱۰ هزار و ۱۶۱ کیلومتر از راههای استان شامل هفت هزار و ۸۲۱ کیلومتر از راههای شریانی و ۲ هزار و ۳۴۰ کیلومتر از راههای فرعی و روستایی برف‌روبی شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در این عملیات برف روبی ۵۷۳ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری به خدمت گرفته شد.

خجسته افزود: همچنین در جریان اقدامات صورت گرفته ۹۲۶ نفر از نیروهای راهداری درگیر خدمت رسانی به مردم و بازگشایی راهها بودند.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری و ۵۷۴ کیلومتر مربوط به گردنه‌های روستایی است و ۵۸۶ کیلومتر نیز به مناطق کولاک‌گیر و مه‌گیر مربوط می شود.