یاسوج -ایرنا- خبرگزاری جمهوری اسلامی در یاسوج به علت تولید گزارش های مستمر در سه حوزه میراث فرهنگی،صنایغ دستی و گردشگری به عنوان رسانه برتر کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، فرزانه شریفی خبرنگار ایرنا درحوزه میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در آیین تجلیل از بانوان هنرمند و کارآفرین استان به عنوان فعال رسانه ای برگزیده تجلیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تولیدات خبری خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در یاسوج یکی از اثرگذارترین محصولات خبری این حوزه سال جاری در استان بوده است.

سعید طالبی پور افزود: معرفی ظرفیت های گردشگری،میراث فرهنگی و صنایع دستی از مهمترین تلاش های خانم شریفی بوده که در بخش های معرفی ظرفیت های انسانی طبیعی تجلی یافته است.

وی بیان کرد: سفر به اعماق تاریخ در مجموعه تاریخی خیرآباد، کهن شهر تاریخی دهدشت و رمز و رازهای ناگشوده آن، تجربه پاییزگردی در جاذبه های متنوع کهگیلویه و بویراحمد،تابستانگردی در هفتمین شهر مرتفع ایران و هنرنمایی بهار در طبیعت چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد از شاخص ترین گزارش های ایرنا در زمینه معرفی ظرفیت های طبیعی استان در سال جاری بوده است.

طالبی پور تاکید کرد: رونق گچمه بافی، حال خوب میراث ننه گل گل،نقش آفرینی بانوی بویراحمدی برای بهبود وضعیت زندگی زنان روستایی و میراثدارانی که فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد را روایت می کنند از جمله مهمترین گزارش های ایرنا در حوزه معرفی هنرمندان استان بوده است.

طالب پور تصریح کرد: برندسازی گمشده صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد،خدمات رسانی در شاخص ترین تفرجگاه کهگیلویه و بویراحمد با اخلال مواجه شد و هویت تاریخی شهرستان بویراحمد هویدا می شود؟ از جمله گزارش های ایرنا مرکز یاسوج برای تشریح چالش های این حوزه بوده است.

در این آیین ۳۰ نفر از بانوان موفق کهگیلویه و بویراحمد که بیش از ۵۰فرثت شغلی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی ایجاد کرده اند با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شدند.