بندرعباس - ایرنا - طلاب حوزه علمیه مولود کعبه جاسک در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، با تولید ۷۰ هزار نهال حرا در بزرگترین نهالستان طلاب کشور در این شهرستان، مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، در راستای طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد نهال در طول چهار سال، تفاهم‌نامه‌ همکاری امروز سه‌شنبه به صورت وبیناری بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و حوزه‌های علمیه کشور امضا شد.

حوزه علمیه استان هرمزگان نیز در مدرسه علمیه مولود کعبه جاسک به عنوان نخستین مدرسه علمیه کشور در بخش نهال کاری اقدام به تولید و کاشت ۷۰ هزار نهال در نوار ساحلی این شهرستان کرده است، که مورد تقدیر قرار گرفت.

نخستین نهالستان طلاب کشور آذرماه امسال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در شهرستان جاسک راه‌اندازی شد.

این نهالستان اقدام به تولید بیش از ۷۰ هزار نهال حرا کرده است که تمامی این نهال‌ها توسط طلاب و گروه‌های جهادی در قالب پویش‌های مردمی در سواحل نیلگون خلیج‌فارس و نوار ساحلی جاسک در حال کشت است.

جاسک یکی از ۶ شهرستان بندری و ساحلی هرمزگان است که به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی استان و مجاورت با دریایی مَکُران و تنگه هرمز همواره دارای اهمیت بوده و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

به گزارش ایرنا، کشورمان ایران برای احیا و بازسازی زیست بوم‌های تخریب شده تصمیم به تولید و کاشت درخت کرده است که با دستور رییس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال کلید خورده و با ابلاغ وزیر جهادکشاورزی، به تکلیف قانونی تبدیل شده است و سهم هرمزگان نیز تولید و کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ درخت بوده که امسال محقق شده است.

از مساحت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی هرمزگان، یک میلیون و ۹۲ هزار هکتار آن جنگل با گونه های کرت، آکاسیا، کنار، کهور ایرانی، تج و دریگر گونه ها بوده است که ۲۵ هزار هکتار آن جنگل حرا، ۸۰۲ هزار هکتار جنگل های محدوده خلیج فارس و دریای عمان، ۲۱۳ هزار هکتار جنگل های ایرانی تورانی و ۵۱ هزار هکتار جنگل های دست کاشت است.