خمین - ایرنا - هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اهدای اعضای  نوجوان ۱۷ ساله محلاتی به چند بیمار خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سمیه قادری گفت: « امیرحسن غفاری» نوجوان محلاتی پس از عارضه حاد مغزی به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک منتقل شد و برخلاف تلاش فراوان تیم درمان، در سیزدهم بهمن ماه جاری دچار مرگ مغزی شد.
وی ادامه داد: خانواده سخاوتمند وی با ایثار و شهامت رضایت خود را مبنی بر اهدا اعضای عزیزشان اعلام کردند و با این اهدا به چندین نفر جان دوباره بخشید.

هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه هر انسانی می تواند با اهدا عضو خود، جان هشت نفر را با اعضای اصلی و ۵۳ نفر را با نسوج نجات دهد، افزود: سالیانه هزاران نفر منتظر دریافت عضو برای زندگی دوباره هستند.

قادری توضیح داد : در هر ۲ ساعت، یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می‌دهد و در هر ده دقیقه یک نفر به لیست انتظار اضافه می شود.

وی ضمن قدردانی از خانواده زنده یاد «امیر حسین غفاری» گفت: اعضای بدن این نوجوان شامل، کبد و کلیه ها، پانکراس جانبخش چند بیمار نیازمند پیوند شده و به انتظار رنج آور آنها پایان داده است.