بوشهر- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت سیزدهم با عزمی راسخ و با فعالیت های شبانه روزی به دنبال عمران و آبادی کشور گام بر می دارد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح‌های دهه فجر شهرستان تنگستان بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاهی خاص و ویژه به روستاها به‌ عنوان کانون تولید دارد و حمایت از تولیدکنندگان در این مناطق در دستور کار دولت است.

وی افزود: میزان این نوع حمایت ها بر اساس آمار و ارقام قابل دفاع است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با تدابیر استاندار و مدیران ارشد استان بوشهر جای جای این استان، شاهد اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی هستیم به گونه ای که بوشهر به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

زلفی‌گل ادامه داد: نام شهرستان های تنگستان و دشتی با وجود سراداران شهیدی مانند رئیس علی دلواری و نادر مهدوی که روزگاری علیه استعمار و استکبار ایستادگی کردند می درخشد و نیاز است به شکل ویژه ای برای اشتغال، آبادی و عمران این ۲ شهرستان تلاش کرد.

بهره‌برداری از ۱۶۰ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر در این آیین از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

وی افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۲۱ هزار میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح و اجرایی شده است.

عبدالکریم اخترشناس عمده این طرح ها را در زمینه احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و شریانی، حذف نقاط حادثه‌خیز، ابنیه فنی راه، روکش آسفالت محورهای مواصلاتی و سامانه‌های مدیریت راه‎های استان ذکر کرد.

وی با اشاره به افتتاح ۲۵ طرح راهداری با اعتبار یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان تنگستان گفت: با تکمیل لکه‌گیری بزرگراه «سیراف» به طول ۳۰ کیلومتر و اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال، رضایتمندی کاربران جاده‌ای در این مسیر افزایش می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر از افتتاح طرح‌های بهسازی و تعریض جاده «دلوار به محمد عامری»، محور «انبارک به باغک»، جاده آنتنی «قباکلکی» و محور «دهنو به تخماری» با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی عملیات اجرایی بهسازی و تعریض ۵ محور روستایی شهرستان را شامل «دلوار - محمد عامری به باشی» با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال ، «بوالخیر به عامری» با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال ، «عالی چنگی به بنه ‎گز» با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، قطعه دوم «آباد به چاهپیر» با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و «بوالخیر به عامری» با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را از جمله این طرح‌ها دانست.

اخترشناس عنوان کرد: عملیات اجرایی روکش آسفالت و بهسازی در محورهای مختلف تنگستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.