دماوند - ایرنا - شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان طبا زیست پلیمر و پلی یورتان پارس در شهرک صنعتی شماره ۲ دماوند همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر روز سه شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و مسئولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، شرکت تولیدی و دانش بنیان طبازیست پلمیر در زمینه تولید محصولات پیشرفته ترمیم زخم شامل انواع زخم های دیابتی، سوختگی، زخم های حاد، زخم بستر و بیماران پروانه‌ای فعالیت دارد.

این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ثابت ۷۵۰ میلیاردریال و ظرفیت تولید در سال هشت هزار واحد، اشتغالزایی مستقیم برای ۲۳ نفر را فراهم کرده است.

براساس این گزارش شرکت تولیدی و دانش بنیان پلی یورتان پارس نیز در شهرک صنعتی شماره ۲ دماوند با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

این شرکت تولیدی و دانش بنیان که در زمینه تولید پیش پلیمر یورتان‌های ریختگری فعالیت دارد با سرمایه‌گذاری ثابت ۵۰۰ میلیاردریال و ظرفیت تولید در سال ۶۸۰ تن با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۲ نفر افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در آیین بهره برداری از این واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: امسال در دهه مبارک فجر یکهزار و ۴۴ طرح در استان تهران با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیاردریال به بهره برداری می رسد که شامل طرح های عمرانی و اقتصادی و دیگر حوزه ها می شود.

محمد علی مهری اظهار داشت: در حوزه طرح های اقتصادی ۱۴۹ واحد تولیدی در این ایام با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰درصد رشد داشت.

این مسئول ادامه داد: از جمله مشکلات واحدهای تولیدی، به دلیل تمهیداتی که توسط بانک مرکزی به جهت کنترل نقدینگی صورت گرفت، بخشی از واحدها برای تامین سرمایه درگردش مشکلاتی داشتند که در این راستا از طریق تسهیلات تکلیفی که در اختیار استاندای وجود دارد، تاحدودی رفع شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان استان تهران پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران یادآور شد: چند منبع دیگر نیز وجود دارد که صحبت های اولیه انجام شده تا بتوانیم از دیگر منابع نیز تولیدکنندگان را حمایت کنیم.