تهران- ایرنا- وزیر دفاع نروژ، مسکو را حتی بعد از جنگ اوکراین تهدید خطاب کرد و مدعی شد که مردم و مقام‌های کشورش باید برای احتمال جنگ با روسیه آمادگی داشته باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایندیپندنت، بیورن آریولدگرام روز سه‌شنبه طی سخنانی در مجمع جامعه نظامی اسلو، نسبت به ورود احتمالی کشورش در جنگ با روسیه هشدار داد و گفت مردم و مقام‌های نروژ باید برای جنگ احتمالی با مسکو آماده باشند.

وی ادعا کرد: روسیه ممکن است در پاسخ به عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اقدام تلافی‌جویانه نشان دهد. سایر کشورهای ناتو نیز به صراحت نسبت به تجاوزات روسیه و برنامه های برهم زدن صلح در منطقه در چند ماه گذشته هشدار داده اند.

گرام گفت: ما باید خود را در مقابل واکنش احتمالی روسیه در پاسخ به عضویت فنلاند و سوئد آماده نگه داریم و سرمایه‌های لازم در حوزه نظامی را افزایش دهیم.

وی خطاب به مقام‌های نظامی کشورش گفت که به نظر می‌رسد در دوره بعد از اتمام جنگ اوکراین نیز از سمت روسیه تهدید نظامی وجود دارد. روسیه تا مدت‌ها به عنوان یک تهدید وجود خواهد داشت.

ماه گذشته، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هشدار داده بود که روسیه احتمالاً پنج تا هشت سال دیگر به یک کشور ناتو حمله خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی خاطر نشان کرد: ما هر روز تهدیدهایی از کرملین می‌شنویم و باید این واقعیت را در نظر داشت که ممکن است روسیه روزی به یک کشور ناتو حمله کند.

ماه دسامبر یاچک سیویرا رئیس آژانس امنیت ملی لهستان نیز در مصاحبه با روزنامه دزینیک تخمین زد که روسیه می‌تواند ظرف سه سال به کشورهای ناتو حمله کند.