کرمان- ایرنا- کرمان، زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و پایتخت مقاومت جهان اسلام همزمان با خجسته سالروز بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) سراسر شادی و شعف است.

به گزارش ایرنا، همزمان با فرا رسیدن ۲۷ رجب، سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام، دیار مقاومت یکپارچه جشن و شادی شده است و مردم این استان با برگزاری آیین‌های مختلف این عید بزرگ مسلمانان را گرامی می‌دارند.

مردم ولایتمدار کرمان در این عید بزرگ شامگاه پنجشنبه با چراغانی سردر منازل و اماکن عمومی، خیابان‌ها و معابر، پخش شیرینی و شکلات، عید مبعث پیامبر گرانقدر اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) را جشن گرفتند.

مردم کرمان در شب عید مبعث نیز با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و نیز گلزار شهدا با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، مبعث پیامبر اکرم (ص) عید بزرگ مسلمانان را به یکدیگر تبریک گفتند.

در مرکز استان کرمان نیز مردم در سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) با شرکت در آیین های مختلف این عید بزرگ مسلمانان را جشن گرفتند و برای یکدیگر آرزوی صحت و سلامتی کردند.

آیین‌های جشن عید مبعث در روز پنجشنبه نیز ادامه دارد، عصر امروز همچنین آیین مهمانی لاله ها با عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدا در این استان برگزار می‌شود.

ایستگاه‌های صلواتی نیز در سطح استان برپا شده است و دست اندرکاران آن با پخش شربت و شیرینی این جشن را به مردم تبریک می‌گویند.

اصناف و بازاریان نیز با چراغانی و آذین بندی محوطه بازار، خیابان‌ها و برافراشتن پرچم‌های رنگی مزین به نام مبارک محمد(ص) بخشی از عشق، ارادت و دلبستگی خود را به رسول اکرم(ص) و خاندان پاکش ابراز داشتند.

بقعه‌های متبرکه امامزادگان کرمان نیز به محلی برای پخش شیرینی و نذورات مردم مسلمان و شهید پرور این استان تبدیل شده است.

عید مبعث ، عیدی است که در آن بانگ وحی در غار حرا طنین انداز شد تا پیامبر رحمت و مهربانی، راه سعادت و کمال را به بشریت نشان دهند، پیامبری که بر اساس نص صریح کلام وحی ، برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شدند.

اخلاق نیکو، مهربانی ، صله رحم و فرو بردن خشم از ویژگی های رسول اکرم (ص) بود و بشریت باید از این رفتار نیکو و خردمندانه الگو بگیرد تا به قرب الهی برسد.

اسلام همان نور، روشنایی و هدایت در این روز بزرگ نمایان شد و رسول خوبی ها، مهربانی ها و شفقت ، این وظیفه مهم و خطیر را به دوش کشیدند تا بشریت را به سعادت و کمال برسانند.