بیرجند - ایرنا - عضو هیات امنای جشن گلریزان خراسان جنوبی گفت: سی و دومین جشن گلریزان ویژه تامین لباس شب عید دانش‌آموزان نیازمند استان دوم اسفند امسال در بیرجند برگزار می‌شود و چشم ما به دست یاری مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامحسین علیزاده بیرجندی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: سابقه برگزاری جشن گلریزان به بیش از ۱۰۰ سال قبل در کشور بر می‌گردد و در خراسان جنوبی نیز از سال ۱۳۷۰ در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: این مراسم اولین بار در گود زورخانه امیر عرب بیرجند و با هدف شادی دانش‌آموزان نیازمند در شب عید به همت پهلوانان صاحب نام، کسبه، مردم و افراد خیر برگزار شد و هر سال در آستانه سال نو برگزار می‌شود.

عضو هیات امنای جشن گلریزان خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته در سی و یکمین جشن گلریزان استان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کمک های مردمی جمع‌آوری و حدود ۳۰ درصد این مبلغ توسط صنعتگران تامین شد.

وی گفت: با جمع‌آوری کمک‌های مردمی ۶ هزار و ۲۰۰ دست لباس با کیفیت برای دانش‌آموزان نیازمند سراسر استان از تولیدی‌های تهران تهیه و بین خانواده‌ها توزیع شد، سال ۱۴۰۰ نیز ۱۷ میلیارد ریال در جشن گلریزان جمع‌آوری شد و توانستیم ۶ هزار و ۳۰۰ دست لباس ویژه کودکان بی بضاعت تهیه و توزیع کنیم.

علیزاده بیرجندی با بیان اینکه مردم خیر و نیک اندیش خراسان جنوبی همواره در امور خیریه پیش قدم هستند عنوان کرد: با کمک رسانه‌های استان و اطلاع‌رسانی مناسب در مورد جشن گلریزان هر سال خیرین و مردم بیشتری به این سمت هدایت می‌شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان نیازمند توسط آموزش و پرورش شناسایی شده‌اند و لباس‌هایی که از این محل خریداری می‌شود با همکاری کمیته امداد بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

عضو هیات امنای جشن گلریزان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر کمک‌های مردم، خیرین، پهلوانان، صنعتگران و سایر اقشار، بیرجندی‌های مقیم تهران و خیرین از خارج کشور نیز هر سال در این جشن شرکت می‌کنند.

وی افزود: جشن گلریزان امسال دوم اسفند ساعت ۱۹:۳۰ با حضور مردم و خیرین و با مشارکت هیات ابوالفضلی و گود زورخانه امیر عرب بیرجند در محل سالن مخابرات برگزار می‌شود.

علیزاده بیرجندی با بیان اینکه اولین چراغ گلریزان امسال توسط خواهر شهید فرهاد فیروزی روشن شد اظهار کرد: سفره جشن گلریزان پهن است لذا مردم و مسوولان می‌توانند با واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.