مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: این استان مطابق آمار ۱۰ ماهه رتبه نخست حمل مسافر با ناوگان عمومی جاده ای و ترانزیت خروجی کالا از کشور را کسب کرده است.

جعفر شهامت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: در بازه زمانی یاد شده این استان با جا به جایی ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر از مبدا استان، رتبه نخست حمل مسافر با ناوگان عمومی جاده ای را کسب کرده است.

وی ادامه داد: در این حوزه به دلیل وجود بارگاه منوّر حضرت رضا(ع) این تعداد مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی بازه زمانی یاد شده در بخش ترانزیت خروجی ۳۳۵ هزار دستگاه انواع تریلی و کامیون حامل بار ترانزیتی از مرزهای چهارگانه استان خارج شده اند که با رشد ۳۲ درصدی، خراسان رضوی باز هم رتبۀ نخست را در این بخش به خود اختصاص داد.

شهامت به جایگاه مهم خراسان رضوی در صادرات کالا به کشور ترکمنستان اشاره و اضافه کرد: طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۲۷ میلیون تن بار داخلی از مبدا استان حمل شده که با رشد ۹ درصدی رتبه هفتم کشوری را نصیب خراسان رضوی کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از هشت هزار راننده ناوگان مسافربری با حدود ۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری در خراسان رضوی فعالیت می کنند.