اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل استقلال تولید محصولات کشاورزی را رکن امنیت غذایی کشور عنوان کرد و گفت: دستیابی به امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یاسر عبداللهی روز چهارشنبه در آیین افتتاح یک طرح حوزه کشاورزی در شهرستان سرعین افزود: دستیابی به خودکفایی و استقلال کشور بدون توجه به تحقق اهداف امنیت غذایی امکان‌پذیر نیست.

وی استان اردبیل را قطب مهم کشاورزی و گردشگری کشور ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت موجود در این استان، بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های مرتبط با امنیت غذایی، موجبات خرسندی و رضایت مردم می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: سفر پرشمار هموطنان از دیگر نقاط کشور به این استان در فصول گردشگری، باعث افزایش مصرف مواد غذایی به خصوص گوشت سفید می‌شود ولی با مدیریت صحیح سازمان جهاد کشاورزی در افزایش تولید گوشت سفید، استان اردبیل حتی در فصول پرمصرف نیز قدرت صادرات گوشت سفید به دیگر استان‌های کشور را دارد.

وی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی استان اردبیل اجازه ایجاد تراکم برای واحدهای مرغداری را به دلیل جلوگیری از شیوع آفات و امراض و بیماری‌ها نمی‌دهد و به همین علت متقاضیان نباید این محدودیت را نشانه بی‌توجهی آنها به گسترش صنایع مرتبط با طیور بدانند و اگر واحدی شرایط لازم برای احداث را داشته باشد، مسئولان نهایت همکاری را خواهند کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این آیین، تعداد واحد پرورش مرغ گوشتی در استان را ۴۳۴ واحد اعلام کرد و گفت: این واحدهای تولیدی سالانه توانایی تولید هشت میلیون و ۶۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی را دارند.

منصور رستم‌نژاد تعداد واحدهای مرغ تخمگذار در استان اردبیل را ۲۱ واحد با ظرفیت تولید سالانه ۷۴۳ هزار قطعه اعلام کرد و افزود: این واحدها سالانه بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی میزان تولید سالانه گوشت مرغ در استان اردبیل را بالغ بر ۴۸ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: این استان ۴۷ واحد مرغداری مادر گوشتی به ظرفیت ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار قطعه دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص طرح افتتاح شده امروز نیز اظهار کرد: این واحد تولید کننده مرغ گوشتی به ظرفیت ۴۰ هزار قطعه است که در روستای آق قلعه شهرستان سرعین و با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی احداث شده است.