بوشهر_ ایرنا_ مدیرکل پست استان بوشهر گفت: ۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۷۷ مرسوله پستی از ابتدای امسال تاکنون جابجا کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته است.

جهانشیر بارگاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان سه میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۴۴ مرسوله از استان بوشهر به سایر استان های کشور صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست احراز نشانی الکترونیک توسط پست استان بوشهر تایید شده که کاهش مراجعات فیزیکی شهروندان به دستگاه های اجرایی را در پی داشته است.

مدیرکل پست استان بوشهر تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، خدمات مخصوصی دارند که برای ارائه آن‌ها نیاز به نشانی پستی مشتریان است به همین دلیل دانستن آدرس صحیح افراد برای خدمت رسانی کامل این سازمان‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

بارگاهی ادامه داد: با درخواست این شرکت‌ها و سازمان‌ها برای احراز نشانی پستی مشتریان حقیقی و حقوقی، شرکت پست برای این منظور سامانه‌ای اختصاص داده تا این مراکز بتوانند از طریق آن اقدام به تائید نشانی سکونت افراد کنند و بوسیله آن، نشانی پستی افراد تائید و احراز می‌شود.

مدیرکل پست استان بوشهر با اشاره به بعضی از ادارات و شرکت‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کننند، عنوان کرد: بانک‌ها یا موسسه‌های اعتباری برای اطمینان از درستی نشانی فردی که متقاضی دریافت دسته‌ چک یا تسهیلات اعتباری است، وزارت آموزش‌ و پرورش برای تائید محل اقامت دانش‌آموزان به‌ منظور ثبت‌نام در مدارس محدوده محل زندگی خود، پلیس راهور برای تائید آدرس مالک برای صدور پلاک خودرو و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر با فرآیندهای مشابه می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

وی ادامه داد: احراز مکان الکترونیک مشتری از طریق موزع در بازه زمانی ۴۸ ساعت کاری، با مراجعه به آدرس متقاضی و با تطابق مدارک هویتی شخص و در نهایت ثبت کد شناسه (رمز) پیامک شده برای مشتری در اپلیکیشن همراه نامه‌رسان به صورت برخط تایید یا رد می‌شود.

بارگاهی گفت: سرویس احراز نشانی ارائه خدمتی در راستای احراز شدن یا نشدن اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس مکان اعلام شده متقاضی است که همه فرآیندهای آن الکترونیکی انجام می‌شود و مستند فیزیکی ارائه و یا گرفته نمی‌شود و کافی است موزع برای احراز اقامت افراد به مکان اعلام‌شده، مراجعه کند

مدیرکل پست استان بوشهر یادآور شد: میزان رضایت مندی هم استانی ها از خدمات پستی با توجه به تعداد مرسولات ۹۰ درصد برآورد می شود.