شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب برای تشکیل نهضت مواسات و کمک و همدلی گفت: با تشکیل این نهضت تا کنون ۱۰۰ هزار سری جهیزیه بین نوعروسان در کشور توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در آیین توزیع ۱۳۰ سری جهیزیه بین نیازمندان استان افزود: هم اکنون نهضت مواسات و همدلی به یک حرکت عمومی در کشور تبدیل شده است و دامنه آن در حال گسترش است.

به گفته وی، در روزهای نخست این نهضت، تهیه و توزیع بسته‌های مواد غذایی در اولویت بود و با ادامه‌دار شدن آن کمک مومنانه، اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، ساخت مسکن محرومان و توزیع نوشت افزار، مواد بهداشتی و سایر خدمات در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، تاکنون ده‌ها میلیون اقلام مختلف در این نهضت بین نیازمندان توزیع شده است از این میان ارائه ۳۵میلیون بسته معیشتی، ۲۵میلیون بسته بهداشتی و دارویی مقابله با کرونا، آزادسازی هشت هزار زندانی در این مدت با کمک خیران و حمایت گروه‌های جهادی و بسیج از جمله اقدامات در راستای این طرح است.

وی افزود: همزمان با دهه فجر و عید مبعث نیز توزیع جهیزیه در بسیاری از استان‌ها در حال انجام است که در چهارمحال بختیاری نیز امروز به مناسبت دهه فجر و عید مبعث ۱۳۰سری جهیزیه توزیع شد.

وی گفت: اجرای نهضت مواسات و کمک مومنانه به یک فرهنگ تبدیل شده است و اهدای جهیزیه نیز یک نوع مواسات و در راستای کمک به زوج‌های جوان است.

۱۳۰ سری جهیزیه بین زوجین جوان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری از توزیع ۱۳۰سری جهیزیه بین زوجین جوان استان به مناسبت دهه فجر و عید سعید مبعث خبر داد و گفت: این جهیزیه‌ها در سی و هفتمین مرحله رزمایش کمک مومنانه با این مناسبت توزیع ‌شد.

سردار محمد علی اکبری افزود:برای تهیه این جهیزیه‌ها بیش از ۴۲میلیارد ریال هزینه شده است و در هر سری جهیزیه اقلامی چون ماشین لباسشویی، فرش، تلویزیون، یخچال، اجاق گاز و اتو تهیه و به نوعروسان مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نهضت مواسات و کمک مومنانه هشت هزار و ۲۰۰سری جهیزیه تهیه و بین نوعروسان توزیع شده است، افزود: در این طرح ۶۲۳ هزار بسته معیشتی و کمک مومنانه در استان توسط خیران و بسیج و سپاه تهیه و توزیع شده است.

وی از ساخت و احداث ۲ هزار و ۱۳۹ واحد مسکن برای نیازمندان و پنج هزار طرح محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: ارزش بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است.