تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

یاسوج- ایرنا- بعثت زمانی است که پیامبر مهربانی ها، فخر کائنات، آموزگار دانایی و آگاهی و بهترین اسوه آزادگی و مکارم اخلاق محمد مصطفی (ص) ردای نبوت بر تن کرد و بار سنگین رسالت را به دوش کشید تا انسان‌ها را برای همیشه از جهل وخرخه پرستی نجات دهد.

به گزارش ایرنا، این آیین ها که دیشب و امروز همزمان با فرا رسیدن بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رجب و سالروز بعثت پیامبر مهربانی ها پیش بینی شده با موسیقی محلی و معرفی کاندیدهای انتخاباتی، کهگیلویه و بویراحمد را غرق در سرور و شادی کرده است.

شماری از شهروندان هم ترجیح داده اند با حضور در مساجد و حسینیه های کهگیلویه و بویراحمد و برپایی آیین های مختلف از جمله قرائت معراج نامه و مولود نامه، سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلامی را گرامی دارند.

شهرهای مختلف این استان از چند روز قبل از فرا رسیدن عید مبعث حال و هوای دیگری به خود گرفته و نوای روح نواز دف از هر کوی و برزن به گوش می رسد و بسیاری از مردم در واحدهای مسکونی خود آیین های جشن وشادی برپا کرده اند.

برپایی ایستگاه های صلواتی، پخش شربت و شیرینی، چراغانی کردن خیابان ها و میادین سطح شهرها، برافراشته کردن پرچم های رنگی مزین شده با نام مبارک حضرت محمد(ص)، اطعام فقرا و نیازمندان از دیگر برنامه هایی است که در سالروز بعثت پیامبر(ص) در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

مبعث پیام آور شادی

عید مبعث سالروز نزول کلام وحی بر رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) پیام آور وحدت، همدلی و همبستگی بیشتر میان مسلمانان از شیعه تا سنی است.

مبعث یعنی روزی که حضرت محمد مصطفی (ص) به پیامبری برگزیده شدند در این روز جبرئیل امین از سوی خداوند مامور شد تا خدا پرستی را در میان مردم رواج داده و پیام وحی را به گوش خلق برساند.

بعثت زمانی است که پیامبر مهربانی ها، فخر کائنات، آموزگار دانایی و آگاهی و بهترین اسوه آزادگی و مکارم اخلاق محمد مصطفی (ص) ردای نبوت بر تن کرد و بار سنگین رسالت را به دوش کشید تا انسان‌ها را برای همیشه از جهل وخرخه پرستی نجات دهد.

حضرت محمد مصطفی (ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اکرم (ص) در غار حرا، از سوی خدا به پیامبری برگزیده شد تا چندخداپرستی و بت‌پرستی جای خود را به یکتاپرستی دهد.

عید مبعث، روز مرگ قساوت ها،شرارت ها ،فصل مرگ جهل، شرک و پرستش های نارواست.

مبعث تکمیل کننده مسیر هدایت

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعثت پیامبر اکرم تکمیل‌کننده مسیر هدایت انسان‌ها و نقطه آغازین شریعت اسلام است.

آیت الله سید نصیر حسینی در آیین جشن روز مبعث در یاسوج تصریح کرد: واقع بعثت در شرایطی بسیار سخت آغاز شد اما با تدابیر پیامبر اکرم به سراسر جهان اشاعه یافت تا جایی که در زمان حاضر شاهد تجلی حقیقت دین مبین اسلام به جای جای این کره خاکی هستیم.

وی عید مبعث را یکی از اعیاد مهم مسلمانان دانست و ادامه داد: در روز مبعث، رسالت و پیام حیات‌بخش الهی به انسان‌ها از سوی حضرت محمد (ص) نازل شد.

حسینی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام جامعه جاهل آن دوران را خدا محور کرد، اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) با بعثت خود جامعه را از انحرافات نجات داد و همین مسأله در ظهور حضرت ولی عصر (عج) نیز تحقق خواهد یافت.

برای انتخابات پیش رو (۱۱ اسفند امسال) ۸۷۲ شعبه اخذ رای در مناطق در مجلس یازدهم شمار افراد تایید صلاحیت شده ۳۶ نفر معادل ۳۹ درصد ۹۳ داوطلب انتخاباتی بود در حالی که در این دوره ( مجلس دوازدهم) شمار افراد تایید شده ۱۲۶ نفر گزارش شده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر ، ۹ شهرستان و سه حوزه انتخابیه است که در انتخابات پیشین ( مجلس یازدهم) ۵۴۳ هزار نفر مشمول رای دادن بودند.

شماری از داوطلبان شرکت در رقابت های تبلیغاتی مجلس شورای اسلامی در چند روز گذشته با طراحی بنرهایی در فضای مجازی در مورد جشن های عید مبعث اطلاع رسانی و شهروندان را دعوت به شرکت در این آیین ها کرده بودند.

جشن های عید مبعث با محوریت معرفی برخی از کاندیدهای انتخاباتی در حوزه های انتخابیه سه گانه کهگیلویه و بویراحمد حال و هوای متفاوتی به جشن های این عید بزرگ اسلامی در استان داده است.