تهران- ایرنا- بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر جای فیلمسازان زن را خالی می‌بینم.

سامان صفاری در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در مورد چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: همانند دو جشنواره قبلی دوست داشتم کارهای بیشتری از کارگردان‌های زن در جشنواره ببینم.

وی همچنین در خصوص حضور کارگردان‌های کار اولی در این دوره از جشنواره گفت: جشنواره‌های سینمایی جهان و فجر می‌توانند جایی باشند که کارگردان‌های کار اولی در آنها معرفی ‌شوند و منتقدان آثار آنها را ‌بینند و بینندگانی که به مقوله سینما تخصصی‌تر نگاه می‌کنند شاهد این آثار باشند.

هر چقدر سینمای بخش خصوصی ما قوی‌تر شود جشنواره فجر هم قوی‌تر می‌شودصفاری افزود: تا دو سال پیش خیلی پیگیر جشنواره فجر بودم اما چون خیلی درگیر کار هستم دوست داشتم کارهای سروش صحت و جواد عزتی و اثری از محمد عسگری و فیلم سینمایی «بی‌بدن» را ببینم.

بازیگر سریال «دلدادگان» گفت: هر چقدر سینمای بخش خصوصی ما قوی‌تر شود جشنواره فجر هم قوی‌تر می‌شود.

وی اظهار داشت: فیلم‌هایی که حوزه هنری، اوج و فارابی می‌سازند فیلم‌های خوبی هستند، در همه جای جهان دولت به ساخت فیلم کمک می‌کند و در ایران نسبت به دیگر کشورها فیلم‌های زیادی ساخته می‌شود و در کشوری مانند کانادا این میزان فیلم را نمی‌بینید که به راحتی ساخته می‌شود.

کارهای بخش خصوصی سطح جشنواره فجر را بالا برده است

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: دوست دارم سینمای بخش خصوصی و هنر و تجربه را بیشتر ببینم. کارگردان‌هایی که در بخش خصوصی آثاری ساختند، آثارشان خیلی توانسته سطح جشنواره فجر را بالا ببرد.

صفاری درباره حضور بازیگران جدید در جشنواره فجر نیز گفت: مشکل سینمای ما کمبود بازیگر و تکرار بازیگران در تمامی پروژه‌هاست که معضل بزرگ جشنواره در سال‌های قبل بود.

بازیگر فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» افزود: در ترکیه شاید درجه کیفی فیلم‌ها پایین باشد اما تنوع بازیگر در آثار فیلمسازان این کشور زیاد است و باعث می‌شود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کشور دنیا آثار این فیلمسازان را خریداری کنند.

صفاری گفت: در پوستر فیلم‌های امسال فجر بازیگرانی را می‌بینم که در تئاتر بودند و بازیگر اصلی فیلم سینمایی احمد بازیگر تئاتر است. در کار محمد عسگری چند بازیگر تئاتر دیدم. در آپاراتچی هم دو بازیگر تئاتری هستند که در کار قبلی آقای میرکریمی بازی کرده بودند. این کار به سینما کمک می‌کند چون نیاز سینمای ما به تعداد بازیگران جدید است.