اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان با انتشار پیامی رحلت استاد «سید مهدی طباطبایی‌پور» خادم صدیق معارف اسلامی و مروج نهج‌البلاغه را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی روز جمعه در این پیام اظهار کرد: آن فقید سعید علاوه بر سوابق انقلابی ارزشمند و خدمات ماندگار در مسوولیت‌های اجرایی متعدد، منشأ آثار ارزشمندی در حوزه علوم اسلامی و تفسیر نهج البلاغه بود.
وی اضافه کرد: آن مرحوم همزمان با همه این مجاهدت‌های گران‌سنگ از پیشگامان جهاد خدمت‌رسانی، محرومیت‌زُدایی و حرکت در مسیر احداث زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و دیگر حوزه ها بود.
استاندار اصفهان در این پیام، مصیبت درگذشت این استاد خَیِر و مفسر نهج‌البلاغه را به شاگردان، علاقه‌مندان و بویژه خانواده و منسوبان وی تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، سید مهدی طباطبایی‌پور استاد نهج‌البلاغه پس از تحمل یک دوره نقاهت شدید روز چهارشنبه گذشته (۱۸ بهمن) در اصفهان دعوت حق را لبیک گفت.

ساخت بالغ بر یکهزار مسجد روستایی، بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی برای زوج‌های جوان بی بضاعت و بیمارستان و پژوهشکده پیوند اعضای کوثر از خدمات این استاد فقید است.
۲۵ جلد کتاب درباره نهج البلاغه شامل ترجمه، تفسیر و داستان، اشعار علوی از جمله سرگذشت یک سرباز، دفتر اول تا چهارم نهج البلاغه، عبرت، آیین دوستی، نهج‌البلاغه سلام و تاثیر گفتار امام علی(ع) بر رفتار امام خمینی(ره) از مرحوم سید مهدی طباطبایی‌پور به یادگار مانده است.