تبریز- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی پهلوانی ایران، گفت: بیش از هفتاد ورزشکار از کشورهای مختلف در رقابت‌های کشتی پهلوانی جام فجر حاضر شدند و شاهد دیدارهای جذاب با سطح کیفی بالا هستیم.

به گزارش ایرنا، امین رشیدلمیر در حاشیه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کشتی پهلوانی جام فجر در سالن پورشریفی تبریز، اظهار داشت: مسابقات جهانی کشتی پهلوانی به میزبانی ایران و شهر تاریخی تبریز در حال برگزاری است. تیم ایران طبق هماهنگی با اتحادیه جهانی کشتی با ۲ تیم الف و ب در این مسابقات به میدان رفت و ۱۱ کشور خارجی نیز برای حضور در این مسابقات به تبریز آمدند.

سرمربی تیم ملی کشتی پهلوانی، توضیح داد: با توجه که در سال گزینشی المپیک هستیم و رقابت‌های کسب سهمیه در قاره‌های مختلف در حال برگزاری است، حضور ۱۱ کشور در این رقابت‌ها برای ما حائز اهمیت است. برخی معاندان با ادعای عدم امنیت در ایران به دنبال این بودند که کشورهای خارجی به ایران نیایند، اما خوشبختانه شاهد حضور خوب این کشورها در ایران بودیم. امیدوارم این مسابقات با موفقیت نمایندگان ایران و کسب عناوین قهرمانی به پایان برسد.

وی درباره تعداد ورزشکاران حاضر در این مسابقات، گفت: اتحادیه جهانی کشتی این مسابقات را به رسمیت شناخت. بیش از هفتاد ورزشکار از کشورهای مختلف در اکثر اوزان در این رقابت‌ها حاضر شدند و شاهد رقابت های جذاب با سطح کیفی بالا هستیم. کشورهای دیگر نیز در کشتی پهلوانی در حال کار و پیشرفت هستند، کما اینکه یکی از شانس‌های کسب مدال طلای ما به حریف گرجستانی باخت. ما در این رقابت‌ها چهره‌های شاخصی همچون امیرمحمدی، احمد میرزاپور و مصطفی طغانی را داریم که مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی این مسابقات هستند.

رشیدلمیر با اشاره به رقبای جدی ایران در کشتی پهلوانی، خاطرنشان کرد: ترکیه، مغولستان، ازبکستان، قزاقستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان از کشورهایی هستند که این رشته را خوب بلدند و پا به پای ما می جنگند. امیدوارم در رقابت های فینال بچه های ما بدرخشند و با شایستگی های فنی بالایی که دارند مقابل رقبایشان صاحب برتری شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی پهلوانی، گفت: جا دارد از شهرداری تبریز و پهلوان پرویز هادی و دیگر مسئولان استانی و فدراسیون زورخانه‌ای که حمایت بسیار خوبی برای برگزاری این رقابت ها داشتند، تشکر کنم.