مشهد- ایرنا- همزمان با چهل و پنجمین پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی، دومین مرکز جامع تصویربرداری پیشرفته شرق کشور در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن نیشابور امروز بیست و یکم بهمن ماه ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حاشیه این مراسم گفت: این مرکز تصویر برداری مجهز به دستگاه های ام ار آی یک و نیم تسلا، سی تی اسکن ۱۶ اسلایس، سی تی آنژیوی ۱۲۸ اسلایس، رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی، ماموگرافی و او پی جی است.

دکتر مجید درّودی افزود: با توسعه زیرساخت های مناسب از جمله راه اندازی، بازسازی و نوسازی ساختمان و خرید تجهیزات سرمایه ای مورد نیاز این مرکز بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک جهانی خدمات توانستیم تصویر برداری پیشرفته را برای خدمت به مردم شریف نیشابور ارایه دهیم و شاهد کاهش بازه زمانی روند نوبت دهی ام ار ای در بیمارستان حکیم و هم چنین رفت و آمد مردم برای دریافت این خدمات به مراکز استان باشیم.

وی در ادامه به کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در پویش سلامت در استان خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: این دانشگاه با غربالگری بیش از ۹۵ درصد جمعیت زیر پوشش خود، در بین شهرستان های استان خراسان رضوی بالاترین آمار غربالگری در پویش ملی سلامت را به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حاشیه این مراسم گفت: ۳۶۷ هزار نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۳۳۰۰ بیمار دیابتی، ۲۹۰۰ بیمار مبتلا به فشار خون ۶۵ هزار نفر بیماران پره دیابت و ۳۷ هزار و ۸۰۰ بیمار پره فشارخون شناسایی شدند.

درودی افزود: در تلاش هستیم در آینده ای نزدیک بخش جراحی قلب باز را در نیشابور به عنوان قطب دوم غرب استان راه اندازی کنیم تا مردم نیشابور از مراجعه به شهرهای بزرگ برای انجام این عمل بی نیاز شوند.

ارایه ۵۰ هزار خدمت تصویربرداری در نیشابور

رییس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن نیز در این مراسم گفت: در این مرکز طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۰ هزار خدمت شامل ۲۶ هزار و ۳۵۵ خدمت تصویربرداری بستری و ۲۴ هزار و ۲۳۸ خدمت تصویربرداری بستری برای بیماران و مراجعین انجام شده است.

احمد درودی افزود: مرکز تصویر برداری مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن در حاشیه خیابان امام خمینی،ضلع غربی بیمارستان روبروی هتل امیران به مراجعین خدمات تصویر برداری سرپائی و بستری ارائه می می کند.

افزوده شدن ۱۶هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به بیمارستان های کشور

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز در این مراسم گفت: ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به بیمارستان های کشور افزوده شد.

مهدی دونده افزود: مدیریت بیماری همه گیر کرونا با واردات واکسن، تحت پوشش قرار دادن ۴۰ میلیون نفر از هموطنان تحت پوشش بیمه رایگان، توسعه فضاهای بهداشتی درمانی و بیمارستانی و اولویت بخشیدن به تکمیل پروژه های ناتمام در کشور از دیگر دستاورهای دولت سیزدهم است.
وی ادامه داد: خدا را شاکریم که امروز با افتتاح دومین مرکز جامع تصویری داری شرق کشور در نیشابور شاهد به ثمر نشستن زحمات رییس و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم نیشابور هستیم.

به گزارش ایرنا، در این مراسم نام رسمی بیمارستان سوم نیشابور با ۲۰۵ تخت به نام «بیمارستان عطار نیشابوری» اعلام شد و فرماندار ویژه نیشابور در ادامه خواستار تسریع در روند ساخت این بیمارستان و بیمارستان شهرستان فیروزه برای تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی برای جمعیت ۵۴۰ هزار نفری نیشابور بزرگ شد