یزد- ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد گفت: درسالجاری ۳۲ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال با اعتباری بالغ بر ۶۶۵ میلیارد ریال در چارچوب نهضت احیا، مورد حمایت مالی این صندوق قرار گرفت و به چرخه تولید و فعالیت بازگشت.

"سید عباس امامی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اختصاص ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینه احیای واحدهای اقتصادی از منابع تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ به صندوق استان تا پایان ماه جاری، سه واحد اقتصادی دیگر احیا و فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم در راه اندازی نهضت احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در کشور، صندوق کارآفرینی امید استان همسو با اهداف دولت مردمی، اقدام به حمایت مالی از این واحدها کرده است.

امامی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵۴ فقره تسهیلات با اعتبار یکهزار و ۶۹۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد که از این تعداد ۵۴۴ فقره به مبلغ یکهزار و ۶۴۵ میلیارد ریال در زمینه اشتغال و ۱۱۰ فقره به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات ضروری بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد ادامه داد: با پرداخت تسهیلات اشتغال این صندوق در سال جاری، زمینه تثبیت و ایجاد یکهزار و ۸۷۰ فرصت شغلی فراهم شده است.

سه هزار واحد تولیدی در استان یزد فعال است که حدود یکصد هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.