به گزارش ایرنا، امیر یزدی روز دوشنبه در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد حوزه حمل و نقل و ترافیک این منطقه با تأکید بر اثرگذاری سه بزرگراه امام علی (ع)، بسیج و شهید محلاتی در ترافیک شرق تهران، افزود: بخشی از بزرگراه شهید شوشتری به عنوان یکی از کلان پروژههای پایتخت در محدوده منطقه ۱۴، دارای معارضانی است که برای تملک و رفع آنها در تلاش هستیم.
به گفته وی، این بزرگراه بدون اتصال به خیابان شهید فهمیده، کارکرد اصلی خود را پیدا نمیکند و برای رفع بخشی از گره ترافیکی منطقه به یک پُل و یک تقاطع غیر همسطح در این نقطه نیاز داریم.
یزدی با اعلام اینکه قدیمی بودن معابر این منطقه و اِعمال محدودیت تردد در برخی خیابانها، مسایل و مشکلاتی را برای عبور و مرور اهالی ایجاد کرده است، اضافه کرد: درخواستهای ساکنان برای تغییر جهتِ حرکت برخی از خیابانهای یکطرفه، نیازمند انجام بررسیها و مطالعات دقیق و سریع است.
جمعآوری گاردریلها و جایگزینی نیوجرسیها در بزرگراه امام علی (ع) تجربه موفقی است
در ادامه این جلسه، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تقدیر از عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ از جمله اصلاح هندسی و احداث میدان میرهاشمی که منجر به روانسازی ترافیک عبوری و تسهیل در دسترسی مردم به بزرگراه امام علی (ع) شده است، گفت: اقدامات منطقه در بهسازی ایستگاههای خط هفت بی آر تی در بزرگراه امام علی (ع) از قبیل اجرای کفپوش بتنی و نظافت و روشنایی ایستگاهها، در نوع خود کارهای ارزشمندی است که میتواند الگوی سایر مناطق شود.
مهدی گلشنی با اعلام اینکه در بزرگراه امام علی (ع) که میزان تصادفات منجر به فوت به نسبت زیاد است، تقریباً همه گاردریلها جمعآوری شده و نیوجرسیها جایگزین آنها شده که به عنوان تجربهای موفق میتواند در سایر بزرگراهها نیز اجرا شود، افزود: حذف اِلِمانها و علائم زائد خیابان دریاباری، آزادسازی فضای یکی از کارگاههای مترو و اجرای فضای سبز در اطراف آن و ساخت نما و سردرِ مناسب برای پارک آموزش ترافیک از جمله اقدامات تحسینبرانگیز معاونت ترافیک این منطقه است.
وی با تأکید بر اینکه تغییر مکرر معاونان حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۴ در سالهای اخیر، عملاً امکان برنامهریزی بلندمدت و ریلگذاری مناسب را را از این منطقه سلب کرد، گفت: با روی کار آمدن مدیریت جدید در منطقه، اقدامات شایستهای انجام شده و نه تنها این منطقه، مشکل حادی در حوزه حمل و نقل و ترافیک ندارد، بلکه قابلیت تبدیل شدن به یک منطقه نمونه ترافیکی را نیز داراست.
ادارات حمل و نقل و ترافیک در نواحی مستقل میشود
گلشنی با اشاره به اینکه اصلیترین وظیفه در فرایند نصب تجهیزات ترافیکی بر عهده شهرداریهای نواحی است، اظهار کرد: موضوعات مربوط به نیروی انسانی و چارت نواحی از مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در دست پیگیری است و بنا داریم ادارات ترافیک و عمران را در نواحی از یکدیگر جدا کنیم و برای هر یک، کارشناسانی با رئیس اداره مستقل، مستقر کنیم تا حوزه حمل و نقل و ترافیک در نواحی از استقلال برخوردار شده و به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اعتبارات نگهداشت تجهیزات ترافیکی مناطق در بودجه سال آینده، افزایش قابل توجهی داشته است، تاکید کرد: فرایند جذب نیروی انسانی در شهرداری تهران، دشوار و طولانی است و برای جبران کمبود نیروی متخصص در مناطق و نواحی باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.
گلشنی با اعلام اینکه مناطق بر اساس بخشنامه تفویض اختیارات معاونت حمل و نقل و ترافیک، میتوانند بخشی از اعتبارات خود را برای دستگاه نظارت، گرفتن مشاور و انجام مطالعات هزینه کنند، اظهار کرد: از جمله آثار و ثمرات مثبت بخشنامه مذکور، افزایش ده برابری تصویب و اجرای پروژههاست که نشانگر توسعه خدمترسانی در عرصه حمل و نقل و ترافیک است.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تقدیر از مناطقی که نسبت به جمعآوری پلهای بدون استفاده عابر پیاده از سطح شهر اقدام کردهاند، گفت: همزمان با جمعآوری پلهای زائد، آموزش و فرهنگسازی لازم نیز باید انجام شود تا شهروندان به جای مطالبه نصب پل عابر، از ما بخواهند که مسیرهای عبور عابران را آرامسازی و ایمنسازی کرده و نسبت به خطکشی عابر پیاده، تعبیه جانپناه و نصب علائم ترافیکی اقدام کنیم.