شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه به نسبت پربارش به استان در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: در خصوص شدت بارش‌های این سامانه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از اواسط روز پنجشنبه یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود و تا روز شنبه منجر به بارش برف و باران و وقوع رعد و برق می‌شود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه مناطق غربی استان را فرامی‌گیرد اما در روز جمعه تمام نقاط استان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد با این وجود شدت این سامانه برای شهرستان کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌‎بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این سامانه پربارش خواهد بود توصیه کرد تا طی این مدت از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

نوروزی دمای صبح روز دوشنبه شهرکرد را هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: شهرکرد امروز سردترین مرکز استان‌های کشور گزارش شد و به همراه کوهرنگ سردترین ایستگاه استان بود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.