تهران- ایرنا- دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی درباره ارائه لیست انتخاباتی از سوی جریان امنا گفت: در حال کار کردن بر روی این لیست هستیم. کمیته‌هایی برای این کار تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم لیستی را بر اساس شایسته‌سالاری، نه سهمیه‌بندی ارائه کنیم.

«مسعود زریبافان» در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب، ایرنا، با اشاره به تشکیل جریان سیاسی اُمَنا، تصریح کرد: این جریان جدید، مخالف روال و روش‌هایی است که در این چند دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اعمال شده است.

وی با بیان اینکه این جریان با پدرخواندگی، پدرسالاری، دیکتاتوری حزبی و جناحی افراد خود را بر اساس سهمیه‌بندی به مردم تحمیل کردند، مخالف است، اظهار کرد: این انقلاب معتقد است که کاندیداها صرفاً باید بر اساس شاخصه‌های شایسته‌سالاری و توانمندی‌های تخصصی و مدیریتی و اجرایی در مجلس حضور پیدا کنند؛ نه براساس ارتباطشان با اشخاص، احزاب، جبهه‌ها و جناح‌ها.

دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که در این دوره بتوانیم یک حرکت کوچکی را در این زمینه انجام دهیم و نمونه‌ای از شایسته‌سالاری را عرضه کنیم.

زریبافان در ادامه درباره ارائه لیست انتخاباتی از سوی جریان امنا گفت: در حال کار کردن بر روی این لیست هستیم. کمیته‌هایی برای این کار تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم لیستی را بر اساس شایسته‌سالاری، نه سهمیه‌بندی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه یعنی کسانی که در این ائتلاف حضور دارند، هیچ‌کدام معتقد به سهمیه‌بندی نیستند و قرار است سوابق کاندیداها بررسی و مصاحبه حضوری انجام شود. اینطور نباشد که مانند دوره‌های گذشته بعضی از احزاب و جبهه‌ها روزهای آخر متحد شده و لیست ارائه کنند، تاکید کرد: ما به لیست‌های با اشتراک صرف اعتقاد نداریم و معتقدیم لیست‌ها می‌توانند در استانی مثل تهران از یک اشتراک شروع شوند تا ۳۰ اشتراک و همه در صحنه حضور داشته باشند و برای مشارکت بیشتر مردم کمک کنیم.

دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی بعضی از کاندیداها را از صحنه خارج می‌کنیم، یک ظرفیتی که می‌تواند حضور مردم را در مشارکت بالا ببرد، از صحنه خارج می‌کنیم. وقتی ائتلاف‌ها دیکتاتوری می‌کنند و می‌گویند لیست واحد، دیکتاتوری آنها بعضی از کاندیداها را به خروج از صحنه انتخابات وادار می‌کند که به نفع نظام نیست.