سنندج- ایرنا- یک فعال سیاسی در کردستان گفت: انتخابات و مشارکت در این رویداد براساس قانون اساسی و سیاست های کلی نظام ربطی به عملکرد نمایندگان و مدیران ندارد و مساله ای ملی است.

سالار مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پیش بینی خود از مشارکت مردم در این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: با توجه به فضایی که شکل گرفته و تحلیل هایی که انجام شده است نسبت به گذشته در این دوره مردم مشارکت کمتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: اطمینان دارم در این مدت باقی مانده می توانیم با اطلاع رسانی و شفافیت مشارکت را به حد قابل قبولی برسانیم.

این فعال سیاسی بیان کرد: مردم از کاندیداها و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و همچنین عملکرد برخی از مدیران نارضایتی هایی دارند و امکان دارد آن را به انتخابات تسری دهند لذا باید این شفاف سازی که بحث انتخابات و مشارکت در این رویداد براساس قانون اساسی و سیاست های کلی نظام ربطی به عملکرد نمایندگان و مدیران ندارد و مسئله ای ملی است؛ انجام شود.

مرادی یادآور شد: امید می رود با رقابت سالم و امن و مشارکت حداکثری شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در سطح استان باشیم و مردم بدون توجه به شعارهایی که ممکن است برخی کاندیداها در ایام انتخابات مطرح کنند؛ بر مبنای شعور و عقلانیت نامزدها به آنها رای بدهند.

این فعال سیاسی کردستانی بیان کرد: می طلبد مردم توجه کنند به اینکه کدام نامزد برنامه دارد و از تخصص و توان لازم برخوردار است و آیا به حرف ها و سخنانی که می زند اعتقاد دارد یانه.

اصلاح امور در کشور مستلزم حضور نمایندگان توانمند در مجلس است

مرادی که نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است، با اشاره به اینکه اگر در انتخابات، مشارکت بالایی داشته باشیم و گزینه های مطلوبی هم انتخاب شوند بی شک مجلس قوی خواهیم داشت، اظهار کرد: معتقدم اگر مجلس اصلاح نشود هیچ وقت چیزی در کل کشور اصلاح نخواهد شد و این اهمیت ورود افراد متخصص و توانمند و صاحب فکر و اندیشه و برنامه را می رساند.

وی در ارتباط با اینکه بیشتر انرژی خود را برای تبلیغات در حوزه انتخابیه خود در کدام شهر می گذارد، گفت: شاید نتوان این را تفکیک کرد چراکه بحث سیاست ربطی به شهر و شهرستان ندارد و طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نماینده در برابر همه مردم مسئول است.

این فعال سیاسی در پاسخ به اینکه آیا تبلیغات خود را آغاز کرده است، گفت: براساس قانون تبلیغات رسمی از سوم اسفند آغاز می شود و ما هم در چارچوب قانون حرکت می کنیم و در بازه زمانی تعیین شده اقدام به تبلیغات رسمی خواهیم کرد.

مرادی بیان کرد: هرچند به نظرم ۶، هفت روز زمان برای تبلیغات رسمی بسیار کم است و شاید بتوانیم در مجلس آینده، تبلیغات انتخابات را به چند قسمت تقسیم کنیم و بخشی را آزاد و قسمت محیطی و کارناوالی را محدود کنیم.

مرادی بیان کرد: در فضای مجازی هواداران و اعضای تیم ها ممکن است اقدام به تشکیل کانال و گروه ها و تولید محتوا به صورت خودجوش کنند.