گناباد-ایرنا- سه طرح توسعه شرکت صنایع شیر «پگاه» گناباد روز سه شنبه مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد و بدین طریق ظرفیت تولید شیر در این شرکت از ۶ هزار و ۸۰۰ تن به هفت هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عضو هیات مدیره صنایع شیر پگاه گناباد در آیین بهره برداری از طرحهای توسعه این شرکت افزود: طرحهای فوق را شامل ۲ خط سی.آی.پی مرکزی تمام اتوماتیک، سالن تولید لخته اولیه و سالن تولید پنیر لاکتیکی و پنیر پیتزا است.

جلال غفوری تصریح کرد: با بهره برداری از طرحهای فوق علاوه بر افزایش ۸۰۰ تنی تولید محصولات صنایع شیر پگاه گناباد، ظرفیت ذخیره و بهره‌گیری از شیر خام این واحد نیز ۳۰ تن افزایش می یابد.

وی گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از این سه طرح سرمایه گذاری شده و با بهره برداری آنها برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

عضو هیات مدیره صنایع شیر پگاه گناباد ادامه داد: طرح توسعه صنایع شیر این شهرستان در قالب پنج طرح در حال اجرا است که سه طرح آن امروز به بهره برداری رسیده و ۲ طرح دیگر در هفته دولت سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

غفوری مهمترین اهداف اجرای این طرحها را افزایش فرآوری شیر خام، تولید محصولات تخمیری و غیر تخمیری، ارتقای بهره وری و کیفیت تولید و کاهش هزینه های تولید و افزایش رقابت پذیری محصولات تولیدی در بازارهای هدف در داخل و خارج کشور ذکر کرد.

طرح توسعه ۱۵ شرکت تابعه شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) امروز با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در استانهای مختلف کشور به بهره برداری رسید که در استان خراسان رضوی طرح توسعه صنایع شیر پگاه گناباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) یک شرکت دولتی است که با ۲۹ زیر مجموعه تولیدی، بزرگ‌ترین تولیدکننده لبنیات در کشور به شمار می رود و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گناباد نیز به عنوان یکی از واحدهای تولیدی این شرکت، از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.