رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۳۴۱ بقعه متبرکه و امام‌زادگان استان میزبان ویژه برنامه‌ها و جشن‌های اعیاد شعبانیه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به مناسبت اعیاد شعبانیه، مراسم‌ ویژه جشن این ایام در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان برنامه‌ریزی شده‌ است.

وی با بیان اینکه جشن‌های اعیاد شعبانیه از آغاز ماه شعبان با برپایی ویژه برنامه‌های این ایام و در سالروز ولادت امام حسین (ع) در ۳۴۱ بقعه آغاز شده‌ افزود: جشن های یادشده با حضور مداحان و مبلغان بومی و با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: همچنین ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در سالروز ولادت امام زمان (عج) در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: مولودی، مراسم وعظ و سخنرانی، برپایی ایستگاه صلواتی در ۵۴ بقعه متبرکه برای پذیرایی از مسافران و زائران، توزیع غذای نذری از عواید موقوفات و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، اجرای طرح شمیم خدمت و دایر کردن بازارچه‌های فروش صنایع دستی و محصولات خانگی در ۲۲ بقعه متبرکه از جمله برنامه های اعیاد شعبانیه به ویژه جشن نیمه شعبان است.

وی اضافه کرد: اجرای ویژه برنامه قرار دوازدهم و توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان در بقاع متبرکه ۱۳ شهر گیلان، برگزاری مسابقه‌های ورزشی و راهپیمایی خانوادگی، راه‌اندازی خیمه معرفت و اجرای طرح ویزیت رایگان از دیگر برنامه‌های اعیاد شعبانیه به ویژه جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان است.

ماه شعبان به سبب میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، امام سجاد(ع) و امام زمان (عج) از ماه‌های جشن و سرور شیعیان است.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۰ بقعه متبرکه است.