شیراز - ایرنا - معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی این استان در جهت دستورالعمل قوه قضائیه برای برگزاری دقیق و قانونمند انتخابات پیش‌رو تشکیل شد.

افشین محمدی دره‌شوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی فارس برای بررسی بررسی نحوه آگاه‌سازی، توصیه، ارشاد و اقناع داوطلبان نسبت به قوانین و مقررات انتخابات و جرایم و تخلفات آن‌ها در فضای مجازی در ساختمان دادستانی عمومی و انقلاب فارس تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این کمیته مسائل انتخاباتی جاری در فضای مجازی از جمله تهدید، انتشار شایعات، توهین و افترا و تخریب وجهه و چهره داوطلبان انتخاباتی از سوی یکدیگر بررسی و اعمال قانون می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اضافه کرد: در این کمیته همچنین، همه جرایم انتخاباتی فضای مجازی، فعالیت نشریات الکترونیکی فاقد مجوز و زیرسکوهای مجازی بررسی و اعمال قانون خواهد شد.

محمدی دره‌شوری عنوان کرد: توجیه مدیران رسانه‌های مکتوب و برخط از دیگر برنامه‌های کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی است و در نخستین نوبت، کارگاه سه ساعته با موضوع معرفی و تبیین تخلفات و جرایم با حضور مدیران مسئول رسانه‌های فارس برگزار شد.

وی افزود: تشکیل جلسات توجیهی برای داوطلبان انتخاباتی و مدیران ستادهای آنها نیز برای اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات و جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، در دستور کار کمیته قرار دارد و به زودی این دوره آموزشی با دعوت از داوطلبان برگزار می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

داوطلبان فارس برای تصدی ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و پنج کرسی مجلس خبرگان رهبری رقابت می‌کنند.