به گزارش روز سهشنبه ایرنا از جهاد کشاورزی اردبیل ، نوبخت اژدری در نشست تبیینی انتخابات در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: روستاییان تلاشگر و کشاورزان تولیدکننده در همه دورههای انتخابات بیشترین میزان مشارکت را در پای صندوقهای رای داشتهاند و آمار موثق نشان میدهد وقتی صندوق رای به روستایی میرود، بیش از ۹۷ درصد از کشاورزان و بهرهبرداران مشارکت میکنند.
وی بیان کرد: در هر انتخاباتی تنها تعداد انگشتشماری از کشاورزان و روستاییان موفق به رای دادن نمیشوند که علت آن هم اغلب حضور نداشتن در روستا و یا بیماری و ناتوانی فیزیکی حرکت به سوی صندوقهای رای است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، خدماترسانی موثر و مستمر به ۱۲۰ هزار خانوار روستایی و تولیدکنندگان را وظیفه اصلی سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و اضافه کرد: کارکنان این سازمان حق ندارند در وقت اداری و با استفاده از امکانات دولتی به تبلیغ له و یا علیه هیچ نامزدی بپردازند.
وی تبلیغ و تلاش کارکنان جهاد کشاورزی در غیر وقت اداری و با استفاده از امکانات شخصی را موجب افزایش میزان مشارکت در انتخابات عنوان کرد و گفت: این مساله هیچ منع قانونی ندارد و ما خواهان آن هستیم.
اژدری خواستار استفاده هوشمندانه از ظرفیت فضای مجازی در انتخابات شد و ادامه داد: نباید اجازه دهیم که دشمنان با استفاده از ظرفیت این بخش، ذهن و فکر جوانان را به انتخابات دلسرد کنند و باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی دستاوردهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را به نسل جوان تبیین کنیم.
وی جمهوریت و اعتقاد راسخ به آرای عمومی برای تعیین سرنوشت کشور اسلامی را یکی از مولفههای شاخص و اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام از ماهها قبل از شروع انتخابات، تمامی تلاش خود را به کار بستهاند تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را کم اهمیت و کم ارزش جلوه دهند و از حضور حماسی و میلیونی مردم ولایتمدار ایران اسلامی در پای صندوقهای رای بکاهند و جوانان را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین بیان کرد: عزم راسخ ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی این است که مشارکت حداکثری و فراگیر در انتخابات داشته باشند و در این زمینه کشاورزان و روستاییان مثل ادوار گذشته پیشتاز خواهند بود.
وی جوانان را سرمایههای اقتدار ایران خواند و اظهار کرد: دشمنان سرمایهگذاری هنگفتی از طریق رسانههای معاند و شبکههای اجتماعی و مجازی انجام دادهاند تا از حضور جوانان در انتخابات بکاهند ولی تجریه ۴۵ سال گذشته نشان می دهد که همین جوانان و رای اولیها، بیشترین میزان مشارکت را در انتخابات مختلف داشتهاند.