پردیس - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران (صمت) گفت: با مصوبه شورای عالی محیط زیست خروج شهرستان پردیس از منطقه حفاظت شده به مرحله ابلاغ رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی روز سه شنبه درحاشیه نشست با صنعتگران و تولید کنندگان در محل پارک فناوری پردیس اظهار داشت: قرار گیری پردیس در منطقه حفاظت شده مشکلات زیادی را برای صنعتگران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در بازدید امروز معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور قول دادند که مصوبه را پیگیری کنند تا هر چه سریعتر ابلاغ شود، با خروج شهرستان از منطقه حفاظت شده محیط زیست امکان توسعه و مجوزدار شدن واحدهای صنعتی و امکان خدمات دهی بیشتر به صنعتگران شهرستان فراهم می شود.

سیجانی با بیان اینکه شهرستان پردیس را با ظرفیت دانش بنیانی می شناسیم، خاطرنشان کرد: پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علمی در کشور است و در بحث آمایش سرزمینی ما این شهرستان را با ظرفیت دانش بنیانی می شناسیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت مناسب سرمایه گذاری در بخش صنعتی شهرستان پردیس، افزود: در حال حاضر امور مربوط به ساماندهی لکه های صنعتی بومهن و سیاهسنگ در دست اجرا و اقدام است، انتخابات انجام شده و هیات امنا در حال شکل گیری است و در سعید آباد ِ بخش جاجرود واحدهای صنعتی خوبی مستقر هستند.

۲۰ نمایشگاه بهاره در استان تهران برگزار می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: در هر شهرستان حداقل یک نمایشگاه بهار و در تهران پنج نمایشگاه برای شب عید و ماه مبارک رمضان با نرخ مصوب و تنظیم بازار با عنوان «عید تا عید» برگزار خواهد شد.

سیجانی یادآوری کرد: اردیبهشت ماه سال آینده از سوی اتاق اصناف و اتحادیه اصناف کارت خرید با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال با عاملیت بانکها برای خرید کالا با نرخ مناسب در اختیارشهروندان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در تهران بانک عامل بانک تجارت معرفی شده است و در شهرستانها هم به زودی بانکهای عامل معرفی می شوند که طی قرار دادی با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی کارت خرید را در اختیارشهروندان قرار می دهند.

این مسئول اظهار داشت: برای خرید شب عید هم فروش فوق العاده کیف، کفش، پوشاک ، آجیل و خشکبار با قیمت مناسب در نظر گرفته شده تا شهروندان برای شب عید و ماه مبارک رمضان دغدغه ای نداشته باشند.

سیجانی یادآور شد: با دستور استاندار تهران دوشنبه های صنعتی در شهرستانهای استان تهران برای رفع مشکلات اصناف و تولید کنندگان در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می شود و سه ماه گذشته این نشست در پردیس برگزار شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر درشرق پایتخت قرار دارد.