مشهد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: شرکت در انتخابات پیش رو جهاد تبیین است و بانوان نقش مهم و موثری در شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید هادی طباطبایی سه‌شنبه شب در دیدار با بانوان فعال رسانه و فضای مجازی افزود: زنان بایستی در راستای تحقق این امر به تبیین لزوم شرکت در انتخابات و تشویق خانواده خود با شرکت در انتخابات بپردازند.

وی با بیان اینکه بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و زمینه حضور آنان در عرصه های اجتماعی فراهم شده است، بیان کرد: امروزه شاهد حضور فعال و گسترده زنان در تمامی عرصه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم که این حضور با موفقیت های بسیاری همراه بوده است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی حضور بانوان به عنوان نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بانوان تایید صلاحیت شده از این استان در انتخابات پیش رو ۱۲۱ نفر، معادل ۱۲ درصد از کل نامزدها هستند.

وی گفت: در انتخابات پیش رو از هزار و ۷۴۴ نفر نامزد انتخاباتی ۶۰ درصد معادل هزار و ۲۶ نفر تأیید صلاحیت شدند که این عدد نیز نسبت به دوره های قبل افزایشی بوده است.

طباطبایی با بیان اینکه ما در فضای مجازی بسیار عقب هستیم و دشمن از این فضا برای انحراف افکار عمومی و دادن اطلاعات نادرست به جوانان استفاده می کند، افزود: در اغتشاشات سال گذشته دشمن از این فضا نیز بهره برده است، باید با تولید محتوا و ارایه اخبار و اطلاعات درست و انتشار آن در فضای مجازی، زمینه آگاهی بخشی مردم و به ویژه جوانان را فراهم کرد تا از این طریق نقشه و توطئه دشمن خنثی شود.

وی بیان کرد: حدود ۳۵ درصد افراد جامعه قشر خاکستری هستند و اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی این گروه نیز بایستی تولید محتوا کنند و با زبانی نرم آن ها را جذب کنند.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در راستای افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو ۳۰ هزار نفر از افراد رای اولی در مشهد برای شرکت در همایش روز جوان دعوت شده اند.

طباطبایی افزود: همچنین در انتخابات امسال برای حضور خبرنگاران در شعب اخذ رای برنامه ریزی شده است، همچنین برای نخستین بار در کشور حضور خبرنگاران دانش آموز از خبرگزاری دانش آموزی ایران (پانا) به عنوان نماینده دوم فرمانداران در شعب اخذ رای سراسر استان  با هدف روایتگری و تبیین فرآیند مشارکت را داریم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها فعال شده و تریبون آزاد و کافه گفت و گوها نیز در حال برپایی است، همچنین برگزاری کمیسیون دانشجویی از یک نوبت در ماه به هفته ای یکبار افزایش یافته است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با تاکید بر بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: آسفالت روستاها، کاهش میزان بیکاری و تک رقمی شدن آن و ایجاد ۱۲۰ هزار شغل موثر در استان طی سال گذشته و توقف و کاهش تورم از جمله دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ما قسم یاد کرده ایم که از رای مردم محافظت کنیم، اظهار کرد: در این راستا انتظامات شعب اخذ رای بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود و برای اجرای سالم انتخابات برای هر شعبه اخذ رای یک ضابط قضایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برگزار می شود.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.