تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز - چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه- مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی به مجلس شورای اسلامی لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و تصویب شد.

مصوبات کمیسیون اقتصادی جهت تامین نظر شورای نگهبان در تبصره ۱ بدین شرح اصلاح شد: دولت موظف است ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون اقدامات قانونی لازم، جهت تهیه و تصویب برنامه آمایش و تحول در بازارچه های مرزی و برنامه توسعه و تجهیز بنادر کوچک استان های ساحلی جنوب کشور را به عمل آورد.

مصوبه کمیسیون اقتصادی در ماده ۴ بدین شرح است: عبارت یا نماینده تام الاختیار وزرا و روسای فوق الذکر حذف و یک تبصره به شرح زیر الحاق می شود: رییس سازمان برنامه و بودجه و یکی از وزرای عضو کارگروه می تواند یکی از معاونان ذی ربط خود را با تایید کارگروه برای شرکت در جلسات به جای خود معرفی کنند.