به گزارش ایرنا از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه بینالمللی «شهید بهشتی» اصفهان با شاخص رضایت ۷۶.۷ درصدی در دیماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بینالمللی «شهید مدنی» تبریز با شاخص رضایت ۷۵.۶ درصدی بهعنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی «شهدای پرواز ۶۵۵» بندرعباس با شاخص رضایت ۷۳.۶ به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.
گزارش شاخص رضایت فرودگاههای کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی آذرماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاههای اصفهان، تبریز و بندرعباس به ترتیب ۷۷.۴، ۷۵.۹ و ۷۳.۲ بوده است.
در همین راستا، فرودگاه شیراز با شاخص رضایت میانگین ۷۳.۱ درصد چهارم شد. فرودگاه مهرآباد با رسیدن به شاخص رضایت ۷۰ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت و فرودگاه یزد با ثبت شاخص رضایت۶۹.۵ ، ششم شد. فرودگاههای زاهدان، مشهد و اهواز نیز، به ترتیب با شاخص رضایت ۶۸.۸، ۶۸.۲ و ۶۱.۷ درصد، در ردههای هفتم تا نهم قرار گرفتند.
میانگین شاخص رضایت کل فرودگاههای تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در ماه گذشته به ۷۰.۶ درصد رسید که این میزان، نسبت به ماه قبل هشتدهم درصد افزایش داشته است.
در دی ماه ۱۴۰۲، بیشترین میزان رضایت مسافران، مستقبلان و مشایعت کنندگان از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاههای کشور با شاخص رضایت ۷۷.۸ درصد، مربوط به نمازخانه ها بوده است. در جایگاه دوم خدمات برتر، رستورانها و فست فودها با میانگین شاخص رضایت ۷۵.۳ قرار گرفتند و گروه سرویسهای بهداشتی و وضوخانه با میانگین شاخص رضایت ۷۴.۳ درصد، سومین گروه در زمینه ارائه خدمات برتر فرودگاهی شناخته شدند.
در ماه گذشته، فرودگاههای بین المللی کشور در روزهای دوشنبه با رسیدن به میانگین شاخص رضایت ۷۱.۶ درصد، الگوی بازخورد را سبز کردند. در همین راستا، روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲، سبزترین روز ماه بود که با شاخص رضایت ۷۴.۳ درصد به ثبت رسید.