کرمانشاه - ایرنا - با تلاش ماموران یگان حفاظت شهرستان های روانسر و قصرشیرین در استان کرمانشاه، چهار نفر شکارچی غیر مجاز شناسایی و دستگیر و از آنها لاشه یک سر بز وحشی، ۲ سر خرگوش و ۲ قطعه کبک کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لاشه یک راس بز وحشی شکار شده توسط یک شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش زله زرد این شهرستان کشف و ضبط شد.

پژمان فتاح پور با بیان اینکه ماموران اجرای این اداره در حین گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت پناهگاه حیات وحش زله زرد موفق به شناسایی این شکارچی غیر مجاز شدند افزود: پرونده فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی این شهرستان شد.

وی گفت: بر اساس ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند، به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین گفت: گشت و کنترل شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین در مناطق تحت مدیریت به طور جدی و مستمر انجام می شود لذا اهالی شهرستان می توانند تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف کاهش آسیب های وارده و پیشگیری از بروز هرگونه تعارض انسانی به زیستگاه های بزهای کوهی و سایر جانواران وحشی در مناطق تحت مدیریت این اداره گشت و کنترل خود را بصورت شبانه روزی افزایش داده تا دست غارتگران طبیعت را از زیستگاههای گونه های جانوری ارزشمند و حمایت شده این شهرستان کوتاه کند.

دستگیری ۳ نفر شکارچی غیرمجاز در شهرستان روانسر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر گفت: محیط بانان روانسر پس از دریافت یک گزارش مبنی بر حضور چند نفر شکارچی غیرمجاز و تعقیب وحوش در مناطق حوزه استحفاظی ، بلافاصله عازم ارتفاعات بنی گز شده و طی هماهنگی با پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان با اجرای کمین در چندین نقطه موفق شدند این متخلفان را متوقف کنند.

جهانگیر امیری افزود: از این شکارچیان غیرمجاز لاشه های ۲ سر خرگوش، ۲ قطعه کبک وحشی و ۲ قبضه سلاح شکاری از نوع ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: متخلفان پس از هماهنگی با قاضی کشیک به بازداشتگاه انتقال یافته و پرونده آنان جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع داده شد .

رییس اداره محیط زیست شهرستان روانسر با قدردانی از همکاری با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اضافه کرد: با هرگونه تخلف زیست محیطی مطابق قانون و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

این استان دارای پنج منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۲ اثر طبیعی ملی و یک منطقه شکار و تیراندازی ممنوع است