یاسوج - ایرنا - مسوول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون تعداد ۱۴هزار نهال در شهرستان‌های مختلف استان کاشته شده و امید است با هم افزایی و تعامل بتوان عملیات کاشت سهمیه یک میلیون و ۵۰ هزار اصله نهال در هر سال به پایان برسد.

سرهنگ حسن رضایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر طرح کاشت سالانه یک میلیارد درخت در سراسر کشور، قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح با مشارکت اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به کاشت انواع درختان مثمر و غیرمثمر در شهرستانهای مختلف استان می کند.

وی ادامه داد: به همین منظور با برگزاری نشست های متعدد مابین منابع طبیعی استان و سپاه فتح مقرر شد که با تعامل و استفاده از ظرفیت گروههای جهادی این مهم صورت پذیرد.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مقرر شده در مدت چهار سال تعداد یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور کاشته شود.

سرهنگ رضایی تاکید کرد: بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته سهیمه استان کهگیلویه و بویراحمد سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار اصله نهال و در مجموع چهار میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال است که عملیات کاشت نهال در چند مرحله انجام خواهد شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۵۰ گونه درختی و درختچه ای دارد که ۷۰ درصد جنگل های استان را ، درخت بلوط پوشش می دهد و در سال گذشته، ۲۶هزار هکتار از جنگل های بلوط استان درگیر آفت برگخوار بلوط شد.

این استان ، ۵۱۲ هزار هکتار مرتع خارج از جنگل دارد که بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان دارای پوشش گیاهی مرتعی است.