دزفول – ایرنا - فرماندار اندیمشک با تاکید بر اصل بی طرفی متولیان انتخابات در این شهرستان گفت: نامزدهای انتخابات و هواداران آنها به قانون و اخلاق انتخاباتی در همه فعالیت‌های تبلیغی و انتخابی خود پایبند باشند.

به گزارش ایرنا، یوسف زمانی اصل عصر پنجشنبه در نشست با نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالن نشست‌های فرمانداری اندیمشک با تاکید بر لزوم بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: همه تحلیلگران دنیا چشم به انتخابات اسفندماه کشورمان و میزان مشارکت در این انتخابات دارند به همین دلیل مشارکت و حضور پرشور مردم اهمیت فراوان دارد.

وی با تجلیل از تلاش نامزدهای مختلف برای گرم کردن تنور انتخابات افزود: نامزدهای انتخابات آبروی خود را کف دست قرار داده و در صحنه حاضر شده‌اند که نتیجه تلاش آنها و پیروز واقعی این میدان، ملت ایران است.

فرماندار اندیمشک مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را موجب اقتدار و عزت کشور دانست و گفت: منافع ملی بر منافع شخصی، حزبی و قومی اولویت دارد و باید این موضوع همواره مورد توجه نامزدها و طرفداران آنها باشد.

قانون و بی طرفی سرلوحه متولیان انتخابات در اندیمشک است

زمانی اصل تاکید کرد: انتظار از نامزدهای مجلس شورای اسلامی تلاش برای برگزاری رقابت سالم و مشارکت خوب برای خلق حماسه سیاسی ماندگار دیگر در دفتر افتخارات دیار شهیدان اندیمشک قهرمان است.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از هر اقدام تفرقه انگیز توسط نامزدها و هواداران آنها ادامه داد: متولیان برگزاری انتخابات در این شهرستان هم قسم شده‌اند تا قانون به طور کامل در همه مراحل انتخابات رعایت و عملی شود.

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه هیات‌های اجرایی و نظارت در چارچوب قانون و براساس اصل بی طرفی تمام مراحل انتخابات را پیش برده‌اند، گفت: حفظ امنیت و آرامش عمومی در شرایط انتخابات ضروری است و همه ملزم به رعایت قوانین برای برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی هستند.

رقابت ۳۴ نامزد برای نشستن بر تک کرسی اندیمشک در مجلس

فرماندار اندیمشک با اشاره به آخرین آمار نامزدهای انتخاباتی در این حوزه انتخابیه گفت: ۱۲۱ نفر در اندیمشک اقدام به انجام پیش ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۸ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی افزود: از ۵۸ نفری که ثبت نام خود را برای حوزه انتخابیه اندیمشک قطعی کرده‌اند، ۳۶ نفر تایید نهایی شدند، یک نفر انصراف داد و یک نفر هم به حوزه انتخابیه دیگر انتقالی گرفت و در نهایت ۳۴ نامزد در اندیمشک تایید نهایی شدند.

زمانی اصل با بیان اینکه تمام فرآیند انتخابات در این شهرستان بر اساس جدول زمان بندی وزارت کشور در حال انجام است، اظهارکرد: ۱۵۷ شعبه برای اخذ رای در اندیمشک مهیا شده است و بیش از چهار هزار نفر مسوولیت اجرایی این انتخابات را به عهده دارند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان از تایید صلاحیت ۵۲ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی توسط هیات نظارت استان خبر داد.

از تعداد یک‌هزار و ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده در خوزستان، با بررسی‌های انجام شده توسط هیات نظارت تعداد ۶۵۵ نفر معادل ۵۲ درصد تایید صلاحیت شدند، ۵۳۶ نفر معادل ۴۲ درصد عدم تایید و ۸۵ نفر معادل ۶ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

استان خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در مجموع ۱۸ نماینده به نمایندگی از مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی عضویت دارند.‌