چابهار- ایرنا- مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۲ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به ارزش ۱۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال آماده شده که فعالان حوزه اقتصادی نسبت به سرمایه گذاران اقدام کنند.

امیر مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سازمان منطقه آزاد چابهار، عزم جدی برای توسعه و رونق گردشگری و تامین زیرساخت‌های مناطق گردشگری حوزه سواحل مَکُران از گواتر تا زرآباد را به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: این سازمان در نظر دارد تا موارد مختلف برای سفری ایمن و ارزان را شناسایی کرده و با جذب سرمایه گذاران در مسیر توسعه بوم گردی‌ها و تجهیز مناطق بوم گردی گام بردارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه آزاد جهت افزایش سرمایه‌گذاری با برپایی غرفه در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های ویژه‌ برای علاقمندان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور پیدا کرده است.

وی بیان کرد: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و مناطق آزاد هم به معرفی جاذبه‌های گردشگری، توانمندی‌های صنایع دستی و ارائه بسته های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری می‌پردازند.

مقدم ادامه داد: طبق اعلام، مناطق آزاد چابهار، ارس، اروند، انزلی، قشم، کیش و ماکو در این دوره با ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با مبلغی بیش از یک میلیارد دلار حضور پیدا کردند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار که به عنوان راهبردی‌ترین منطقه آزاد کشور شناخته می‌شود، این سازمان بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در رویدادهای بین‌المللی برای معرفی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه می‌دهد تا بتواند مسیر توسعه و عمران این بخش مهم اقتصادی در جنوب شرق کشور را تسریع کند.

منطقه آزاد چابهار بهشت سرمایه گذاران

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت و آینده‌ای درخشان و نزدیک به بازار ۱۰۰ میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، خاطرنشان کرد: چابهار با موقعیت جغرافیایی و راهبردی در کنار آبراه‌های بین المللی و نزدیک به خطوط بین الملل کشتیرانی واقع شده و بزرگترین بندر اقیانوسی ایران در خارج از تنگه هرمز هست که به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و حاشیه اقیانوس هند(آیورا) به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت ها و مزیت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

وی ادامه داد: ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا، واقع شدن در امن ترین و نزدیکترین مسیر به بازارهای جهانی بخش دیگری از مزیت‌های منطقه آزاد چابهار است.

مقدم بیان کرد: تسهیلات و مزیت‌های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده که از آن جمله ضمانت سرمایه‌گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

وی ادامه داد: معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی بر درآمد و دارایی به مدت ۲۰ سال، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.