مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوکان گفت: ۷۱ نفر از عاملان مرتبط با مواد مخدر از جمله اعضای شبکه‌های تهیه، توزیع و پخش و معتادان متجاهر در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ «موسی بهاری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاک‌سازی مناطق آلوده به جرم از حیث تهیه و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، اجرای طرح ویژه در دستور کار این فرماندهی انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح با تلاش ماموران دایره مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، ۵۱ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد تحویل و تعداد ۲۰ نفر هم از عوامل تهیه و توزیع موادمخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: در این ارتباط همچنین ۲.۶ کیلوگرم مواد مخدر و سه دستگاه خودرو سواری توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ بهاری با اشاره به اینکه اقدامات ارتقای امنیت اجتماعی همچنان ادامه دارد افزود: شهروندان و بویژه والدین با کسب آگاهی در خصوص عواقب مصرف مواد مخدر و با نظارت صحیح بر فرزندان و جوانان و نوجوان نقش موثری در پیشگیری از گسترش این بلای خانمان سوز ایفا کنند.

بوکان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال به غرب کشور و نزدیکی به شهرهای مرزی یکی از محل‌های گذر کالاهای قاچاق به شهرهای عمقی کشور است؛ این شهرستان در فاصله ۱۹۶ کیلومتری جنوب ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد.