تهران- ایرنا- مدیرعامل ایتا در تشریح علت اختلال این پیام رسان گفت: متاسفانه عملیات ارتقا طول کشید و هنوز هم ادامه دارد که بخشی از آن به تعویض برخی سخت‌افزارها مربوط می‌شود؛ امیدواریم که تا چند ساعت آینده با تلاش همکاران فنی این مشکل برطرف شود.

به گزارش ایرنا، محسن غفاری مدیرعامل ایتا روز جمعه گفت: طبق برنامه‌ریزی قبلی که داشتیم و دو روز پیش در کانال‌های اطلاع رسانی ایتا اعلام شد، برای افزایش تاب آوری سیستم و ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری اعلام کردیم که بامداد امروز جمعه از ۱ تا ۵ صبح برای ارتقای سیستم قطعی خواهیم داشت و اختلال داریم که دیشب همکاران فنی ما با برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی به بهینه سازی و ارتقای زیرساخت‌های فنی پرداختند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید ایتا با یک روند رشد دائمی مواجه هست و همواره هم از لحاظ تعداد کاربر و هم میزان استفاده، رشد بالایی داشتیم؛ مخصوصاً در چند ماه گذشته. به همین دلیل ناگزیر هستیم که زیرساخت‌های فنی نرم‌افزاری و سخت افزاری را دائماً تقویت کنیم.

مدیرعامل ایتا تاکید کرد: در اختلال قبلی که به صورت ناخواسته برای ایتا اتفاق افتاد، کشف کردیم که بخشی از زیرساخت‌های شبکه ما کاستی‌هایی دارد که با روند رشد ایتا همخوان نیست. به همین دلیل طبق هماهنگی‌هایی که انجام شد و به اطلاع وزارت ارتباطات رسید، قرار بر این شد که ارتقای زیرساخت‌ها امروز از ساعت ۱ تا ۵ بامداد انجام شود.

غفاری افزود: ولی متاسفانه عملیات ارتقا طول کشید و همچنان همکاران فنی ما در بخشی از ارتقای زیرساخت‌ها با مشکل مواجه شدند که بخشی از آن به تعویض برخی سخت‌افزارها مربوط می‌شود. به خاطر همین این اختلال تداوم پیدا کرد و هنوز هم ادامه دارد. ولی امیدواریم که تا چند ساعت آینده با تلاش همکاران فنی این مشکل برطرف شود.