یزد _ ایرنا _ رییس دانشگاه یزد گفت: ۲۰ هکتار از اراضی این دانشگاه با هماهنگی راه و شهرسازی به ساخت یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکن برای اساتید و یاوران علمی استان تخصیص یافته است.

"عباس کلانتری" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی این واحدها فردا شنبه به صورت ویدئو کتفرانس با حضور رئیس جمهور همزمان با ۳۰ دانشگاه کشور آغاز می شود.

وی اظهار کرد: در پایان هفته آینده هم با حضور وزیرعلوم، عملیات اجرایی فاز اول یکهزار واحد خوابگاه دانشجویان متاهل آغاز می شود.

کلانتری خاطرنشان کرد :در برنامه داریم در پنج سال آینده سه هزار و ۶۰۰ واحد خوابگاه متاهلین ساخته شود که یکهزار واحد آن تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد:هزینه ساخت این واحدها از محل مولد سازی، تسهیلات جهش مسکن و سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.

کلانتری ادامه داد: برای دانشجویان متاهل ۳۶ واحد خیری ساخته شده است و احداث ۱۴۴ واحد دیگر هم در حال ساخت می باشد که سقف آنها زده شده است

رییس دانشگاه یزد تصریح کرد: این واحدها به معنای ملک دانشجویان نیست بلکه به صورت یارانه در اختیار دانشجویان متاهل با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می گیرد.

رییس دانشگاه یزد یادآور شد :در راستای برنامه های دولت خدمتگزار در زمینه مسکن دانشگاهیان تفاهم نامه ای بین دانشگاه یزد و اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر اختصاص بخشی از اراضی دانشگاه به ساخت مسکن اساتید و یاوران علمی و خوابگاه متاهلین منعقد شده است.

۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل میکنند و تعداد اعضای علمی این دانشگاه ۴۷۴ نفر اعلام شده است.