تهران- ایرنا- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه هیچ‌ اختلالی در پیام‌رسان‌ها قابل قبول نیست، اعلام کرد: از لحظاتی پیش اختلال پیام‌رسان ایتا برطرف شده و ترافیک پیام‌رسان به آرامی به روی کاربران باز می‌شود و مردم می‌توانند از این پیام‌رسان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، امیر محمدزاده لاجوردی در خصوص اختلال در پیام‌رسان ایتا، اظهار کرد: طی یک سال گذشته مردم از پیام‌رسان‌های ایرانی استقبال بسیار خوب داشتند به طوری که روزانه ۱۸ میلیون کاربر یکتا از پیام‌رسان ایتا استفاده می‌کنند و ماهیانه حدود ۳۰ میلیون یکتا در این پیام‌رسان حضور دارند.

وی افزود: به دلیل استقبال خوب مردم از پیام‌رسان‌های داخلی از جمله ایتا لازم است که این پیام‌رسان زیرساخت‌های خودش را توسعه دهد البته روزهای گذشته در اطلاعیه اعلام کرده بود که از ساعت یک بامداد تا ۵ صبح روز جمعه به دلیل ارتقای زیرساخت‌ها ممکن است که کاربران دچار اختلال‌هایی شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: متاسفانه ارتقای زیرساخت‌ها پیام‌رسان ایتا زمان برد و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرد؛ در شرایطی که مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد و کسب و کارهای خودشان را به این پیام‌رسان‌ها منتقل کرده‌اند؛ پیام‌رسان ایتا رسان باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد.

محمدزاده لاجوردی در خصوص اینکه این دومین اختلال این پیام‌رسان در چند روز گذشته است، گفت: شرکت ایتا در دو روز گذشته اعلام کرد که بسته‌های تخفیفی با ۵۰ درصد تخفیف را برای تبلیغات کسب و کارها در این سکو فراهم کرده که هم با استقبال زیاد کاربران مواجه شد.

وی تاکید کرد: در وزارت ارتباطات تاکید کردیم که حتماً باید این بسته تخفیفی ۵۰ درصدی برای کسب و کارها تمدید شود و این شرکت هم این تمدید را انجام داد، البته در خصوص سایر کاربران پیام‌رسان هم در حال بررسی هستیم تا با کمک خود سکو و اپراتورها ارتباطی بسته ارائه می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: الان تقریباً می‌توان اعلام کرد که شرایط مهیا شده و ترافیک پیام‌رسان به آرامی به روی کاربران باز می‌شود و تا دقایقی دیگر مردم می‌توانند از پیام‌رسان استفاده کنند، البته هیچ‌گونه اختلالی به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید تدابیری بیندیشند که در آینده شاهد چنین موضوعی نباشیم.

محمدزاده لاجوردی با بیان اینکه وزارت ارتباطات زیرساخت ابری را برای پیام‌رسان‌ها فراهم کرده است، گفت: پیام‌رسان‌های متعددی در کشور وجود دارد که اغلب آنها برای پایداری در ارائه خدمات از زیرساخت ابری وزارت ارتباطات استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: به دلیل استقبال زیاد مردم، فرایند انتقال این پیام‌رسان به زیرساخت ابر کمی طول خواهد کشید، اما شرایط و زیرساخت را فراهم کردیم و امیدواریم تا پایان سال این پیام‌رسان تا پایان سال بتواند به صورت کامل بر روی ابر خدمات پایه وزارت ارتباطات مستقر شود تا پایداری آن افزایش پیدا کند، اما امروز مشکل پایداری هم امروز حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از صبح امروز پیام‌رسان ایتا با اختلال روبه‌رو شه بود و کابران نمی‌توانستند پیام ارسال کنند که هم اکنون مشکل رفع شده و این پیام‌رسان بومی مشغول ارائه خدمات به کاربران است.

محسن غفاری مدیرعامل ایتا در تشریح علت اختلال این پیام رسان صبح امروز گفته بود: متاسفانه عملیات ارتقا طول کشید و هنوز هم ادامه دارد که بخشی از آن به تعویض برخی سخت‌افزارها مربوط می‌شود؛ امیدواریم که تا چند ساعت آینده با تلاش همکاران فنی این مشکل برطرف شود.