سمنان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به آغاز اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، گفت: خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمد نگرانی از بابت محدویت زمانی در استفاده از این طرح نداشته باشند و تا پانزدهم هر ماه فرصت دارند که با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز، اقلام تعیین‌شده را خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در استان سمنان همزمان با سراسر کشور، تصور افراد مبنی بر محدودیت طرح به بهمن ماه موجب بروز ازدحام در برخی فروشگاه‌ها و سردرگمی برخی شهروندان شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در این باره گفت: تا پانزدهم هر ماه فرصت برای استفاده از کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح «فجرانه» وجود دارد و انتظار می‌رود سرپرستان خانوار بدون نگرانی و در زمانی مناسب نسبت به خرید کالاهای اساسی مورد نیاز خود اقدام کنند.

جعفر کاشانی با اشاره به اجرای سه ماهه طرح «فجرانه» از هفدهم بهمن ۱۴۰۲ تا هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، به خبرنگاران گفت: اعتبار خرید در طرح«فجرانه» هفدهم بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و تا پانزدهم ماه بعد برای استفاده از این اعتبار فرصت وجود دارد و افراد واجد شرایط تا سه ماه آینده می‌توانند با مراجعه با فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید اقدام کنند.

این مسوول ابراز کرد: مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه»برای خانوار دهک های اول تا هفتم درآمدی است که در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر و برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین های ضروری، برای هر فرد با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تأمین می شود.

وی ادامه داد: همه خانوارهای دهک های اول تا هفتم مشمول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید (برای هر نفر) برای ۱۱ قلم کالا هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم و هفت میلیون و ۵۰۷ هزار و ۴۳۰ ریال است که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته قیمت سال ۱۴۰۱ را به میزان سه میلیون و ۵۲۳ هزار ریال از جیب خود پرداخت میکنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به میزان چهار میلیون و ۵۰۲ هزار و ۲۰۰ هزار ریال از محل یارانه جدید دولت تأمین می شود.

فروشگاه‌های عضو طرح کالابرگ الکترونیکی

به گفته وی، دهک های یک تا هفت مشمول اعتبار جدید هستند و یارانه بگیران این دهک ها می توانند با مراجعه به فروشگاه های عضو طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

این مسوول بیان کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شامل فروشگاه خرد و فروشگاه‌های زنجیره ای نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

کدهای دستوری برای اطلاع از وضعیت مشمولان طرح

کاشانی، با اشاره به اینکه کالاها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد، گفت: شهروندان نگرانی از بابت محدویت زمانی در استفاده از این طرح نداشته باشند و تا پانزدهم هر ماه فرصت دارند که با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید اقلام اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیر کم چرب بطری، پنیر و ماست کم چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت منجمد گوساله، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قندوشکر، حبوبات مجموع اقلامی است و تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.