ساری-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ردگیری و شناسایی هفت حفار غیر مجاز آثار باستانی در شهرستان نوشهر خبر داد و گفت:‌ این افراد توسط ماموران یگان حفاظت دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان روز شنبه افزود: در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر تعدادی افراد ناشناس در منطقه کجور که در حال انجام به حفاری غیر مجاز بودند بلافاصله ماموران یگان حفاظت با هماهنگی و دستور قضایی به‌همراه عوامل انتظامی به منطقه عزیمت شدند.

وی ادامه داد: پس از بررسی، صحت و سقم خبر، در یک عملیات غافلگیرانه ماموران یگان حفاظت توانستند حفاران غیر مجاز را دستگیر و یک دستگاه فلزیاب به‌همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در این‌ رابطه هفت نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.