شناخت عسل طبیعی و باکیفیت از روی ویژگی‌های ظاهری سخت است و از طرفی متاسفانه بازار هم پر شده است از عسل تقلبی، در چنین شرایطی چطور می‌توانیم درخرید عسل طبیعی وخام موفق باشیم؟ بدون شک خریدعسل با برگه آزمایش وهمچنین خریدمستقیم عسل اززنبوردار مناسب‌ترین راه برای دستیابی به محصولی طبیعی، خام و گرماندیده است.

حتما شما هم بارها در برخی از فروشگاه‌ها دیده‌اید که عسل را با قیمتی بسیار پایین و بدون برگه آزمایش یا ضمانت خاصی می‌فروشند، دوستی طناز به شوخی می‌گفت من حساب کرده‌ام که اگر تمام این عسل شکر باشد و زنبور فقط به عنوان ناظر در روند تولید نظارت داشته باشد باز هم نباید قیمتش اینقدر باشد؛ هرچند امروزه عدم آگاهی کافی در خرید محصولات زنبور عسل باعث شده عده‌ای سودجو عسل تقلبی و بی‌کیفیت را که برای سلامتی مضر هستند، با قیمت هایی بالا و باورنکردنی به فروش برسانند.

توجه داشته باشید عسل زمانی برای سلامتی مفید است و خواص دارویی دارد که خام و گرماندید باشد. اگر تصمیم دارید در زمینه خرید عسل طبیعی حرفه‌ای شوید با ما همراه باشید.

2 روش خرید عسل طبیعی

از آنجا که عسل طبیعی از خوراکی پرطرفدار در برنامه غذایی عموم مردم است. عده بسیاری از افراد سودجو همواره سعی می‌کنند از طریق تولید عسل تقلبی و صنعتی و ارائه آن به عنوان عسل طبیعی، به سودهای قابل توجه برسند. در چنین شرایطی که بازار پر شده است از عسل‌های مصنوعی کم خاصیت، راه چاره چیست؟ چطور می‌توان عسل طبیعی باکیفیت خریداری نمود؟ با دو روشی که ادامه به شما میگوییم عسل طبیعی و خام خریداری کنید

1. خرید عسل از زنبوردار معتمد

بدون شک یکی از راه‌های اصلی و مهم که تا حدود زیادی ضامن خرید عسل طبیعی با کیفیت می‌تواند باشد، خرید بدون واسطه از زنبوردار و فروشگاه‌های تخصصی و معتبر است.

خرید بدون واسطه از زنبوردار مطمئن، باعث می‌شود که علاوه بر اطمینان از کیفیت و اصالت، به خوبی از نوع عسل و نوع تغذیه زنبورها اطلاع داشته باشید. مجموعه تخصصی زنبورداری آپاداک مفتخر است که توانسته با تلاش بسیار و فراهم کردن شرایط، گامی مهم در زمینه عرضه انواع مختلف عسل ارگانیک درجه یک بردارد. شما می‌توانید با خرید عسل به طور مستقیم از زنبورستان آپاداک، به انوع باکیفیت عسل با خیالی آسوده از بابت کیفیت و اصالت محصول مورد نظر، دسترسی داشته باشید.

2. خرید عسل با برگه آزمایشگاه

بدون هیچ تردیدی در دنیای امروزه، گذشته از تمام روش‌های تجربی، بدون ریسک‌ترین و دقیق‌ترین روشِ تضمین خلوص و کیفیت عسل، از طریق برگه آزمایش است.
به صورت کلی در این روش، از عسل مورد نظر نمونه گیری می‌شود و با ارجاع نمونه به آزمایشگاه و بررسی علمی مواد تشکیل دهنده آن، اصالت و کیفیت عسل به صورت کاملا دقیق مشخص می‌شود.

به عنوان مثال در برگه‌های آزمایش عسل، از طریق بررسی میزان ساکارز و گلوکز موجود در عسل، می‌توان به راحتی میزان طبیعی و خام بودن عسل و اینکه زنبور از گل و گیاه تغذیه کرده یا آب‌شکر را متوجه شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های، فروشگاه آپاداک، همین نکته است. این مجموعه زنبورداری، به منظور اطمینان خاطر و سهولت در خرید مشتریان، به همراه تمامی محصولات خریداری شده برگه آزمایش مخصوص آن را ارسال می‌کند و از این طریق مشتری می‌تواند به راحتی از خواص و ارزش غذایی عسل دریافتی آگاه شود.

گول روش‌های اشتباه تشخیص عسل طبیعی و تقلبی را نخوررید

دقیقا به همین خاطر که انتخاب عسل طبیعی سخت است بیش از ده روش شناسایی عسل در میان عموم مردم رواج پیدا کرده است. برخی از معروف‌ترین این روش ها حل کردن عسل در آب سرد، روشن کردن کبریت به عسل آغشته و سنجیدن رطوبت عسل بر روی دستمال کاغذی هستند. حقیقت این است که تمام این روش‌ها ریشه در باورهای غلط دارند و کاملا غیر علمی هستند. در واقع هیچ کدام از سه روشی که ذکر کردیم در تشخیص عسل طبیعی کارآمد نیستند؛ همانطور که بالا اشاره کردیم تنها راه تشخیص عسل طبیعی و تقلبی، برگه آزمایش محصول است.

مزایای خرید عسل از زنبورستان آپاداک

خرید عسل با قیمت منصفانه

اگر نگاهی اجمالی به بازار عسل بپردازید به سادگی متوجه می‌شوید که انواع مختلف عسل با قیمت‌های مختلف در بازار یافت می‌شود. بسیاری از عسل‌های ارزان ممکن است توسجه مخاطبین را جلب کند اما حقیقت آن است قیمت پایین بیش از حد، یکی از اصلی ترین نشانه‌های آن است که آن عسل مورد نظر طبیعی نیست و به هیچ وجه اصالت ندارد.

از طرف دیگر عده‌ای از فروشندگان، عسل طبیعی را با قیمت‌های بسیار بالا و غیر متعارف به مشتری عرضه می‌کنند.

آپاداک به عنوان مرجع خرید عسل طبیعی از زنبوردار، توانسته است که با تولید و عرضه مستقیم انواع عسل طبیعی با کیفیت و حذف واسطه‌ها، فضایی را ایجاد کند تا مشتری بتواند بدون نگرانی از اصالت و کیفیت محصول، عسل مورد نظر خود را با قیمتی بسیار منصفانه انتخاب و خریداری نماید؛ چرا که این مجموعه هم زنبوردار بوده و هم در سیاست های قیمت گذاری خود، با دریافت سود کم، حقوق مشتری را رعایت کرده است.

ضمانت بازگشت وجه

زنبورستان آپاداک با داشتن پروانه زنبورداری و فعالیت قانونی، علاوه بر ارائه برگه آزمایش مخصوص هر محصول، ضمانت بازگشت وجه دارد، یعنی شما اگر حتی عسل خریداری شده را مصرف کرده باشید و بعد از طریق ارجاع به آزمایشگاه متوجه شوید که عسل مورد نظر کیفیت و اصالت لازم را ندارد می‌توانید، با تماس و مراجعه به مجموعه، وجه خرید خود به همراه نصف قیمت عسل به عنوان غرامت را دریافت کنید. در ضمن علاوه بر موارد گفته شده این مجموعه تمامی هزینه‌های آزمایشگاه را نیز به شما تقدیم میکند.

چند خواص دارویی عسل خام و ارگانیک

عسل در طب سنتی همیشه به عنوان دارویی برای تمام بیماری‌های شایع مطرح بوده است و اکنون علم روز پزشکی نیز بسیاری از این خواص را تایید کرده است. در این بخش از این نوشته لیستی از خواص دارویی عسل خام و طبیعی را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • کمک به درمان زخم معده
  • تقویت سیستم گوارش
  • ضدعفونت و باکتری
  • درمان گلودرد و سرفه
  • تقویت حافظه
  • تقویت سیستم ایمنی
  • سلامت قلب و عروق
  • پیشگیری و کمک به بهبود سرطان
  • سلامت و رشد مو
  • شادابی پوست و رفع چین و چروک
  • تقویت چشم
  • تقویت قوای جنسی
  • استحکام دندان
  • بهبود بیماری های لثه
  • بهبود و تنظیسم خواب

راهنمای خرید عسل ارگانیک

در بخش پایانی این مقاله، با همدیگر به سراغ جمع‌بندی نکات مهم در خرید عسل طبیعی، خام و گرماندیده می‌رویم و سعی می‌کنیم راهنمایی جامع در زمینه خرید عسل ارگانیک به دست آوریم:

  • از خرید عسل های بی نام و نشان و ارزان قیمت اجتناب نمایید.
  • سعی کنید عسل را بدون واسطه از زنبوردار بخرید.
  • پیش از خرید سعی کنید در مورد ویژگی‌ها و قیمت انواع عسل ارگانیک اطلاعاتی کسب نمایید.
  • از مراکز معتبری خرید نمایید که به همراه محصولات خود برگه آزمایش مخصوص به هر عسل را ارائه می‌دهند. ‌
  • از مراکزی خرید خود را انجام دهید که ضمانت بازگشت وجه دارند، چرا که معمولا فروشنده‌ای ضمانت بازگشت وجه دارد که از کیفیت محصول خود اطمینان کامل دارد و علاوه بر این، با ضمانت بازگشت وجه، خیال شما راحت است که در صورت عدم اصالت و کیفیت، می‌توانید محصول خریداری شده را بازگردانید و مبلغ خرید را دریافت نمایید.

جالب است که بدانید، آپاداک به آدرس اینترنتی apadak.com به عنوان مرکز تخصصی تولید و عرضه انواع عسل با کیفیت طبیعی، تمامی موارد و شرایط گفته شده را به منظور خرید مناسب و اطمینان خاطر مشتریان خود فراهم کرده است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.