یزد- ایرنا - سرپرست شرکت گاز یزد از گازرسانی به ۹۳ روستای استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۷۲۷ روستای این استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

"حامد خواجوی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این دولت یکهزار و ۴۲۸ شبکه گاز شهری و روستایی در استان انجام شد و طول این شبکه ها به ۱۲ هزار و ۵۷۵ کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه طی همین مدت ۱۸ هزار و ۲۲۱ انشعاب برای مشترکان گاز نصب شد اظهار کرد: مجموعا ۲۸۶ هزار و ۴۵۹ انشعاب گاز و شهری در استان صورت گرفته است.

خواجوی مصرف کنندگان گاز شهری و روستایی استان را ۵۳۸ هزار و ۴۰۱ مشترک بیان کرد و گفت: ۵۲ هزار و ۹۲۱ مشترک در دولت سیزدهم به تعداد مشترکان افزوده شد؛ همچنین در این دولت یکهزار و ۵۴۳ واحد صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند و مجموعا ۹ هزار و ۷۹۸ واحد صنعتی از گاز استفاده می کنند.

وی تعداد نیروگاه ها متصل به گاز استان را ۲۹ مورد بیان کرد و افزود: از مجموع هشت میلیارد مترمکعب گاز مصرفی ، ۳۰ درصد در بخش نیروگاهی و ۵۵ درصد نیز در حوزه صنعت مصرف می شود.

خواجوی با بیان اینکه سالانه ۱۱ درصد گاز استان در بخش خانگی استفاده می شود افزود: در برخی ایام سرد سال این رقم به ۲ برابر می رسد.

سرپرست شرکت گاز یزد گفت: ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۸.۴ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.