کرمان - ایرنا - عملیات اجرایی ۵۹۶ واحد مسکن دانشگاهی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان امروز (شنبه)، همزمان با سراسر کشور و با حضور رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار کرمان در آیین آغاز عملیات اجرایی ۵۹۶ واحد مسکن دانشگاهی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: آغاز عملیات ساخت مسکن در برنامه ملی دولت سیزدهم قرار گرفت و دولت قصد دارد برای خانه دار شدن مردم اقدام خوبی انجام دهد و از آنجایی که دانشگاه ها زمین مازاد مصرفی دارند می توانند این برنامه ساخت مسکن را اجرا کنند و دولت هم زیرساخت های لازم را در این راستا تامین خواهد داد.

محمدمهدی فداکار افزود: امروز در دانشگاه های سراسر کشور ساخت بیش از ۵۹ هزار مسکن برای جامعه هدف شامل نخبگان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و خوابگاه های متأهل دانشگاه های دولتی و آزاد آغاز شد.

وی ادامه داد: از این تعداد سهم دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هم ۵۹۶ واحد است که امروز همزمان با سراسر کشور ساخت آن ها آغاز شد و قرار است این واحد ها در زمینی به مساحت ۱۱.۲ هکتار در دانشگاه ولیعصر رفسنجان احداث و تحویل جامعه هدف شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: اسناد اراضی در این خصوص باید از دانشگاه جدا و تفکیک شود و دستگاه های اجرایی همکاری لازم را در این راستا انجام دهند.

فداکار ادامه داد: دانشگاه های پیام نور، آزاد و نیز علوم پزشکی در رفسنجان هم اراضی خوبی دارند که باید در نهضت مسکن سازی برای جامعه هدف دانشگاهیان به عرصه بیایند.

وی افزود: بانک مسکن در حوزه واگذاری تسهیلات کم بهره برای ساخت و ساز در این طرح اقدام کند.

معاون عمرانی استانداری کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: در کل استان کرمان در حال حاضر بیش از چهار هزار هکتار زمین تأمین شده و جزو استان های برتر در حوزه تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن هستیم.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: در کل استان کرمان تا پایان سال بالای ۱۰ هزار واحد قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی تحویل داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز گفت: تفاهم‌نامه ای بین وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری اراضی مازاد بر مصرف دانشگاه ها در راستای تأمین زمین برای ساخت مسکن برای زوج های جوان دانشجو، اساتید، اعضای هیات علمی و نخبگان به امضا رسیده است.

رضا حافظی بیان کرد: در این راستا در دولت سیزدهم برای نخستین بار در کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی قرار است ۶۰ هزار واحد مسکونی برای این جامعه هدف احداث شود.

وی افزود: در استان کرمان امروز این برنامه در دانشگاه ولیعصر (عج) اجرا و کلنگ زنی انجام شد و قرار است این واحدها در زمینی به مساحت ۱۱.۲ هکتار ۵۹۶ واحد احداث شود.

حافظی تصریح کرد: گام بعدی قرار است در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان اراضی مازاد برای این منظور در نظر گرفته شود.

وی در خصوص جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن هم خاطرنشان کرد: در استان کرمان قرار است طی چهار سال ۱۷۲هزار و ۷۰۰ واحد مسکن حمایتی در قالب مسکن شهری و روستایی احداث شود که برای این منظور هم سه هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای شمال و جنوب استان کرمان الحاق شده است.

حافظی گفت: در رفسنجان ۲۷۰ هکتار به شهر الحاق شده و در انار نیز ۲۷۰ هکتار در نظر گرفته شد که ۱۱۰ هکتار قابل استفاده است.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.