قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین به تاکید دولت سیزدهم بر توسعه مسکن اشاره کرد و گفت: مسکن مهمترین هزینه هر خانوار است و توسعه آن می تواند به اقتصاد خانواده ها کمک شایانی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رجحانی روز شنبه در مراسم اجرایی ساخت واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیات علمی،‌ کارکنان و خوابگاه متاهلی دانشگاه‌های استان طی سخنانی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به درستی و در قالب الگوهای مختلف یکی از کارهای خود را تولید و توسعه مسکن قرار داده و نهضت ملی مسکن نیز در همین راستا اجرایی شده است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن مهمترین طرح اجرایی مشخصی است که دولت آن را دنبال می کند و امیدواریم طی مدت باقی مانده از دولت، این مساله توسعه بیشتری پیدا کند، در قالب این نهضت الگوهای توسعه‌ای مختلفی از جمله توسعه مسکن اقشار خاص را پیگیری می‌کنیم که پیشران توسعه قرار گرفته است.

رجحانی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته دولت، قرار شد که مراکز مختلف زمین‌های موجود خود را برای ساخت مسکن معرفی کنند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز محدوده مورد نظری را برای ساخت مسکن خود معرفی کرد اما احداث آن نیازمند گره گشایی از اراضی شمالی کنارگذر قزوین بود.

این مسوول یادآور شد: طی یک سال گذشته موارد مورد نظر بررسی و مقرر شد که شورای‌ عالی به سرعت کار را انجام دهد تا شاهد واگذاری مسکن در شمال گنارگذر باشیم، بسیاری از طرح های مسکن قزوین نیز از جمله عظیمیه و اراضی شمال گنارگذر سال‌ها متوقف مانده بود که علی رغم در دسترس بودن، پیش از این امکان ساخت و ساز در آنها وجود نداشت.

به گفته وی، یکی از کارهای مهم اتفاق افتاده در دولت سیزدهم گره گشایی از مشکلاتی بود که سد راه تولید مسکن شده بود که با پیگیری های به عمل آمده در حوزه مناطق عظیمیه و شمال کنارگذر قزوین خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در آنها هستیم.

رجحانی با اشاره به اینکه یکی از الگوهای پایدار توسعه مسکن، حل مشکلات این چنینی است، خاطرنشان کرد: در این رابطه دیگر شاهد درگیری دولت در این موارد نیستیم و مردم خود به طور طبیعی ساخت و ساز را انجام خواهند داد و ما باید در این زمینه همه ظرفیت ها را فعال کنیم.

وی یادآور شد: استان به ویژه شهر قزوین جزو شهرهای گران محسوب می شود که امیدواریم تولید و عرضه مسکن در تامین آن موثر باشد، علاوه بر نهضت مسکن و این گره گشایی، تولید طبیعی مسکن منجر به تولید هزاران واحد مسکونی در حوزه قزوین می‌شود که در نهایت منجر به تعدیل قیمت مسکن خواهد شد.

گفتنی است در این برنامه که همزمان با سراسر کشور و با دستور دکتر رییس جمهور به صورت وبیناری برگزار شد، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسوولان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حضور داشتند.